[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۸۹
  • دوره جدید

دلایل بی نظمی و شلختگی در زندگی و بهترین راه حل آن (بخش پایانی)، روزنامه شیراز نوین

6. تمرکز و انرژی را روی علایق خود متمرکز کنید
زندگی واقعی ما انسان ها پر از استرس است اما باید خودتان را در معرض کارهایی قرار دهید که واقعاً به آن ها عشق می ورزید. انجام اقداماتی که به آن ها علاقه دارید، باعث می شود تا هویت خود را بهتر بشناسید و دوباره به علاقمندی های تان توجه کنید. مثلاً برنامه ریزی کنید که هر روز 5 دقیقه قدم بزنید و از چیزهایی که دوست دارید عکس بگیرید. برای کودکتان یک غذای خوشمزه درست کنید یا در کلاس یوگا شرکت کنید. اهمیت دادن به خود، از طریق انجام دادن این کارهای کوچک باعث می شود که ذهن متمرکزتری داشته باشید.
7. روی احساسات منفی تمرکز نکنید
هیچ چیز بدتر از این احساس نیست که شلختگی را در اطراف خود مشاهده کنید اما شاید این درک خودِ شما از واقعیت باشد. زمانی که احساس می کنید زندگی بدی دارید، مدام روی احساس منفی تمرکز خواهید داشت و در نتیجه به چیزهای مثبت زندگی و نعمات دیگر، دوستان صمیمی و جنبه های مثبت نگاه نمی کنید اما مثال کاری که پیش از این در بخش های قبلی نمناک گفته بودیم؛ بهتر است چند لحظه چشمان خود را ببندید و به این فکر کنید که کجا نشسته اید، چه خانواده ای دارید، چه شغلی دارید و بدن سالمی دارید. به صدای نفس های خود گوش دهید و فکر نکنید که جهان به پایان رسیده است، فقط باید به دنبال فرصت های مختلف باشید.
8. به افرادی که نیاز دارند کمک کنید
شاید با خودتان فکر کنید که زندگی بسیار شلوغی دارید و فقط باید روی کارهای خود تمرکز کنید و نمی توانید به هیچ کس دیگری کمک کنید اما جالب است بدانید که کمک کردن برای حل مشکل دیگران، راحت تر از حل مشکل خودتان است زیرا معمولاً برای مشاهده آن استرس ندارید، ذهن بازتری دارید و نگاه شما دقیق تر است. در نتیجه اگر هنگام کمک نیاز به دیگران به آن ها کمک کنید، احساس بهتری پیدا می کنید و حس می کنید که کار بزرگی انجام داده اید.
9. افسوس خوردن را کنار بگذارید
افسوس خوردن یک تعبیر منفی است که اغلب باعث ایجاد حس تنبلی می شود. افسوس خوردن به دلیل کمبود انگیزه در زندگی اتفاق می افتد. در نتیجه فرد دیگر مانند همیشه از خودش مراقبت نمی کند و مدام دچار خودسرزنشی می شود اما بهتر است به جای آن خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خود را پایین نیاورید و از خود و نیازهایی که دارید، بیشتر مراقبت کنید و با خودتان مهربان تر رفتار کنید.
10. آشفتگی ها را بپذیرید
همیشه قرار نیست که همه چیز خوب پیش برود. همیشه در هر کاری آشفتگی وجود دارد. پس خودتان را سرزنش نکنید و این شرایط را بپذیرید. با خودتان در مورد جایی که در آن قرار دارید صادق باشید و همه شرایط را بپذیرید. خجالت زدگی را کنار بگذارید. هر چه قدر که بیشتر خجالت زده و شرمنده باشید، شرایط برای شما سخت‌تر می شود و نمی توانید دوباره به روند طبیعی زندگی برگردید. پس این که حقیقت را بپذیرید، قدم اصلی برای بهبود است.
11. کارهای هیجان انگیز انجام دهید
یک دفترچه بردارید و آن را باز کنید. سعی کنید 15 چیز را در آن یادداشت کنید که شما را به هیجان در می آورد و باعث می شود که برای آینده بیشتر تلاش کنید. این کارها می توانند کارهای کوچک و بزرگ باشند. مثلاً شاید از جشن تولد گرفتن هیجان زده شوید یا حتی خوردن یک فنجان قهوه هنگام صبح شما را خوشحال کند. پس سعی کنید به انجام این کارها فکر کنید و در حد توان آن ها را به انجام برسانید.
12. درک و فهم خود را به چالش بکشید
زمان هایی هست که احساس می کنید زندگی دچار آشفتگی شده است، شاید نگاه شما به قضیه اشتباه است. سعی کنید سوالات متفاوتی را از خودتان بپرسید. به جای این که مدام با خودتان تکرار کنید چرا زندگی من به هم ریخته است، سعی کنید به آن پاسخ دهید که چه چیزهایی در کنار هم، باعث بهبود زندگی مردم می شود یا چه چیزی برای زندگی من بهتر است.
زمانی که بتوانید جوانب مختلف زندگی خود را بررسی کنید، مشکلات به چشم شما کوچکتر می شود. زمانی که دیدگاه خود را تغییر دهید، واقعیت هم در ذهن شما تغییر می کند.
13. مثبت نگری سمی را کنار بگذارید
احتمالاً تجربه داشته اید زمانی که با احساسات بسیار سخت یا آسیب هایی در زندگی مواجه می شوید، دیگران به شما توصیه می کنند که «فقط مثبت فکر کن.» درست است که قصد و نیت اطرافیان شما خوب و خیر است و مثبت فکر کردن یک کار قدرتمند محسوب می شود اما این طرز فکر گاهی اوقات مخرب و آزاردهنده هم هست که به آن مثبت نگری سمی گفته می شود. پس مراقب باشید که بیشتر از این، خودتان را مجبور به انجام کاری که نمی توانید نکنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی