[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

آیین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار شد، روزنامه شیراز نوین

آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه تحت عنوان «مأمن خونین» و با رویکرد «شعر انقلابی رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت» در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.
به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه سوم اسفند در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و استانی، خانواده‌های معظم شهدا و شاعران داخلی و جبهه مقاومت برگزار شد، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از قریب به ۱۰۰۰ شاعر پایور، ۱۰۰ سرباز شاعر و تعداد قابل توجهی شاعر از اعضای خانواده‌ها و منتسبین، افتخار دارد که اشعار پرمحتوا و اثرگذاری را تولید کرده است.
سردار حسین محبی با بیان این که همه ساله با توجه به مقتضیات جامعه و منطقه، محورهای کنگره‌ شعر فرهنگیاران سپاه تعیین می‌شود، عنوان کرد: با وقوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، محور ویژه‌ای به یازدهمین کنگره افزوده شد که مورد استقبال شاعران قرار گرفت و یکی از اساسی‌ترین محورهای کنگره شد.
او با یادآوری این که در آینده این کنگره به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ٤٢٦ شاعر آثار خود را در قالب ١١٩٣ قطعه شعر به دبیرخانه ارسال کردند که در محور خورشید ولایت ۲۶۶ اثر، در محور امر به معروف و نهی از منکر ۵۷ اثر، در محور عفاف و حجاب ۱۸۷ اثر، در محور طنز ۸۱ اثر،  در موضوع جهاد تبیین ۴۷۶ اثر، در موضوع شهدای شاهچراغ(ع) ۱۲۶ اثر و در موضوع طنز اجتماعی ۸۶ اثر را شامل می‌شد.
محبی با بیان این که پس از داوری اولیه آثار ۳۳۲ اثر به مرحله نهایی راه یافت و ۲۳نفر در رتبه‌های اول تا سوم و شایسته قدردانی معرفی شده‌اند، گفت: از ویژگی‌های خاص این کنگره که در واقع آن را به یک کنگره بین‌المللی تبدیل کرده، دعوت از شاعران جبهه مقاومت است که شاعرانی از عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند.
به گفته او؛ از ویژگی‌های دیگر این‌ کنگره، برداشتن یک گام عملی در مسیر تحقق اوامر مقام معظم رهبری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، همانند واقعه عاشورا و با استفاده از هنر شعر، بوده است.
محبی با بیان این که پوشش ادبی و هنری شهر شیراز، از دیگر ویژگی‌های یازدهمین دوره کنگره است، گفت: سه‌شنبه شب محافل شعر در مساجد مرکزی شیراز با حضور شاعران ملی و بین‌المللی برگزار شد.
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام اعیاد شعبانیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بیان کرد: وجه تمایز این کنگره با دوره‌های قبل این است که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و در شهر شیراز، شهر شاعرانی که اشعارشان ریشه در قرآن دارد، برگزار می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی