[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۶۵
  • دوره جدید

دلایل اختلاف در محل کار و روش های حل مشکل در تیم کاری ، روزنامه شیراز نوین

چگونه اختلاف های تیم کاری را حل و فصل کنیم ؟
بسیاری از این کشمکش ها به دلیل سوء تفاهم و درک نادرست به دلیل کمبود ارتباط بین اعضا تیم ایجاد می‌شود. زمانی که این کشمکش ها به درستی حل و فصل شود، اعضای تیم می توانند رابطه کاری بهتری با یکدیگر داشته باشند و سطح بهره وری خود را افزایش دهند. در ادامه این بخش از نمناک راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که به بهبود این وضعیت کمک می کند.
آرامش
زمانی که یک چالش یا اختلاف رخ می دهد، بسیار مهم است که آرام و حرفه ای رفتار کنید. حتماً چند نفس عمیق بکشید. قبل از تلاش برای حل مشکل ذهن خود را پاکسازی کنید. با برنامه ریزی پیش بروید تا هیچ گونه تنشی روی شما اثر نگذارد.
ارتباط برقرار کنید و گوش دهید
همیشه مکانی را پیدا کنید که بتوانید اختلافات را به صورت خصوصی بیان کنید. بسیار مهم است که همه اعضای تیم فرصت داشته باشند تا حرف خود را بزنند و به آنچه که دیگران می گویند گوش دهند. پس همیشه پر توجه و دلسوزانه رفتار کنید و حرف های دیگران را به خوبی بشنوید.
اختلافات را بپذیرید و به دنبال راه حل باشید
اولین مرحله این است که مشکل را بپذیرید. هنگامی که این اختلافات تشخیص داده شوند، همه می توانند برای رسیدن به یک راه حل توافق نظر کنند. سعی کنید اختلافات را از دیدگاه اعضای تیم ببینید، روی حل و فصل آن ها تمرکز کنید، توافق خود را اعلام کنید و فهم بهتری را از این مشکل به دست بیاورید.
از مدیریت کمک بگیرید
گاهی اوقات نیاز دارید که پست مدیریتی را هم وارد کار کنید و از او کمک بگیرید و با همکاری او مشکلات را سریع تر حل و فصل کنید. حل مشکلات تیم کاری نیازمند تلاش همه است و همه باید دیدگاه های متفاوت را بپذیرند. زمانی که این اختلافات حل و فصل شدند، بهترین راه این است که به سمت جلو حرکت کنید و اشتباهات خود را بشناسید تا بتوانید در کنار یکدیگر تلاش خود را بالا ببرید.
تمرین حل اختلاف داشته باشید
اگر این تمرین ها را در محل کار انجام دهید، افراد نیز به طور کلی بهتر به این مهارت ها پاسخ می دهند. پس با این تمرین ها به تیم کمک کنید که اختلافات شخصی خود را هم برطرف کنند و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری برای حل کشمکش های کاری پیدا خواهید کرد.
به اعضای تیم کمک کنید که روابط کاری مثبت داشته باشند
همیشه به کارمندان این شانس و فرصت را بدهید تا یکدیگر را بهتر بشناسند و احساس راحتی بیشتری با هم پیدا کنند. مثلاً تعاملات اجتماعی را بین آن ها افزایش دهید، جلسات مختلف غیر کاری بگذارید تا آن ها به شکل مثبت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
محیطی ایجاد کنید که همکاری بین اعضا را تشویق می کند
می توانید در برنامه های رسمی شرکت هم به گونه ای رفتار کنید که افراد تمایل داشته باشند همکاری خود را نشان دهند و پیشنهادات خود را اعلام کنند؛ بدون این که جر و بحثی به وجود بیاید. تحقیقات نشان می دهد کارمندانی که درگیری بیشتری با کار دارند و مشارکت آن‌ها زیاد است، تأثیر مثبتی در زندگی شخصی و کاری خود خواهند گذاشت.
مهارت آرام کردن گروه از طرف مدیر
مدیر باید بداند چه زمانی گروه را آرام کند و چگونه آن ها را مدیریت کند تا بتواند از کشمکش های بعدی جلوگیری کند زیرا این اختلاف نظر ها در همه تیم های کاری وجود دارد و طبیعی است.
استفاده از طرف سوم برای آرام کردن گروه
گاهی اوقات حتی مدیر و سوپروایزر هم نمی توانند کشمکش را آرام کنند و در نتیجه یک طرف سومی باید وجود داشته باشد که بدون جانبداری اعضای تیم، مدیر و و سرپرست، گروه را آرام کند.
رفتار عادلانه
کاملاً مشهود است که رفتار عادلانه مدیران باعث می‌شود که اعضای تیم حال بهتری داشته باشند. حسادت و مشکلات حاشیه ای به آن ها غلبه نکند و ظاهراً رفتار بهتری از خودشان نشان دهند.
کنار گذاشتن اعضای تیمی که همکاری نمی کنند
درست است که همه اعضای تیم باید اختلاف نظرها را بشناسند و به آن پایبند بمانند اما در این مسیر همیشه افرادی هستند که همکاری نمی کنند. اگر بتوانید این افراد را کنار بگذارید، قطعاً حال تیم کاری بهتر خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی