[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کوزالاک مانتی ، روزنامه شیراز نوین

کوزالاک مانتی یکی از پیش غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع می‌توانید این فینگر فود خوش طعم و شیک را برای پذیرایی و مهمانی آماده و درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوزالاک مانتی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان: ۲ عدد
ماست موسیر: یک و نیم لیوان
پیاز: ۱ عدد
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
رب گوجه: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه: ۱ عدد
گوجه: ۱ عدد
خمیر یوفکا: به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کوزالاک مانتی خوشمزه ابتدا بورانی بادمجان را آماده کنید، برای این کار اول بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید، طوری که کلاهک سبز آن جدا نشود، بعد روی گاز یا منقل خوب کبابی کنید.
نکته: اگر بادمجان دوست ندارید از ماست موسیر به تنهایی استفاده کنید.
 مرحله دوم
سپس چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند و با دست پوست بادمجان‌ها را جدا کنید و بعد با یک چاقوی تیز ساطوری و ریز کنید و ماست موسیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
 مرحله سوم
حالا برای آماده کردن مواد گوشتی، یک پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، بعد پیازها را به آن اضافه کنید و تفت دهید.
 مرحله چهارم
وقتی پیاز‌ها سبک شدند زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند، بعد فلفل سیاه را هم بریزید و تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و سرخ کنید.
 مرحله پنجم
گوشت چرخ کرده را با قاشق باز کنید تا همه قسمت‌های آن تفت بخورد و سرخ شود، بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم خامی آن از بین برود.
 مرحله ششم
بعد نمک را روی مواد بریزید و هم بزنید سپس یک فلفل دلمه را به دلخواه خودتان نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر فلفل دلمه در مخلوط مواد پخش شود.
 مرحله هفتم
سپس با توجه به ذائقه  دلخواه خودتان یک گوجه را تمیز بشویید و نگینی خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.
 مرحله هشتم
حالا خمیر یوفکا مثلثی را از طول برش بزنید و از وسط نصف کنید، خمیر‌های یوفکا را در بین پارچه نخی مرطوب قرار دهید تا خشک نشوند و یکی‌یکی از بین پارچه دربیاورید و استفاده کنید.
نکته: اگر یوفکا مثلثی در دسترس نبود می‌توانید از یوفکا مستطیلی استفاده و رول کنید.
 مرحله نهم
یکی از برش‌های خمیر را با کمک نی خودکار از سمت پهن آن رول کنید تا به سمت باریک برسید، بعد انتهای خمیر را کمی خیس کنید تا بچسبد و باز نشود، سپس نی را بیرون بکشید.
نکته: خمیرهای یوفکا را از شب قبل می‌توانید رول کنید و در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید و بعد نیم ساعت قبل از سرو سرخ کنید.
 مرحله دهم
در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بعد خمیرها را در آن سرخ کنید، وقتی که خمیر یوفکا ترد و مغز پخت و طلایی رنگ شد آن را از تابه در بیاورید.
 مرحله یازدهم
بعد یوفکاها را در ظرف مناسب بچینید و از مواد گوشتی و بورانی روی آن بریزید یا در وسط ظرف بورانی را بریزید و یک لایه مواد گوشتی را هم دور آن بریزید و یوفکاها را بچینید. در آخر کوزالاک مانتی را که با سلیقه خودتان تزئین کرده‌اید به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی سرو کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی