[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جشنواره‌ آواها و نواهای رضوی در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:
جشنواره‌ آواها و نواهای رضوی
در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود 

هفدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس همزمان با سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سه شب متوالی از اول تا سوم اسفندماه برگزار شد که تکمیل تالار حافظ، محل برگزاری این جشنواره حاکی از استقبال پرشور شیرازی‌ها از این رویداد بود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در گزارشی از روند برپایی این جشنواره در شیراز اظهار کرد: از همان شب اول شاهد تکمیل ظرفیت سالن تالار حافظ بودیم که این موضوع علاقه‌مندی مردم شیراز را به فعالیت‌های هنری به ویژه هنر موسیقی نشان می‌دهد؛ جای بسی خوشحالی است که مردم علاقه بسیاری به هنر موسیقی به ویژه موسیقی سازگار با فرهنگ بومی کشور دارند. سید رسول موسوی نژادیان بیان کرد: علاقه‌مندی مردم به این نوع موسیقی نشان داد که ما باید در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر و برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشیم و بخش عمده‌ای از اجراهای موسیقی را به موسیقی فولکلور و موسیقی اقوام اختصاص دهیم تا از این طریق اقوام و فرهنگ‌های مختلف در استان‌های کشور به یکدیگر معرفی شوند. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: در هر شب جشنواره موسیقی فارس، سه نوبت اجرا داشتیم و در مجموع شاهد ۹ نوبت اجرای گروه‌های مختلف در جشنواره موسیقی فارس بودیم؛ گروه‌های موسیقی از 6 استان شامل استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خوزستان و آذربایجان شرقی در این دوره از جشنواره حضور داشتند.
وی اضافه کرد: تنوع حضور گروه‌ها در جشنواره امسال فضای کاملاً متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در شیراز به وجود آورده بود و استقبال مردم از اجراها در این جشنواره نشان داد که مردم شیراز به گونه‌های مختلف موسیقی علاقه‌مند هستند. موسوی‌نژادیان به نقش پررنگ بانوان در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: امسال شاهد حضور بانوان در گروه‌های مختلف جشنواره بودیم و بانوان کشور حضور پ‍ررنگی هم در موسیقی قشقایی و هم موسیقی فولکلور شیرازی داشتند؛ همچنین تعداد قابل توجهی از بانوان در گروه کهگیلویه و بویراحمد حضور یافتند و اجرای بسیار خوبی را ارائه دادند. وی افزود: این جشنواره آغاز خوبی برای فصل شادی مردم در ماه‌های آینده است. با توجه به اینکه برگزاری کنسرت‌ها آغاز شده و در روزهای اخیر مراجعات متعدد و مکرری را برای دریافت مجوز و برگزاری کنسرت‌ها داشتیم، قطعاً تا پیش از شروع سال جدید شاهد اجراهای بسیار خوبی در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس خواهیم بود. البته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این اجراها در ایام نوروز و پس از تعطیلات نوروز هم ادامه خواهند داشت. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره‌ آواها و نواهای رضوی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این رویداد انجام شده و گروه‌های توانمند و شناخته‌شده از سراسر کشور در این رویداد حضور خواهند داشت؛ این رویداد می‌تواند جریان شادی که همراه با معنویت است را در استان استمرار بخشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی