[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جای خالی فارس در لیگ برتر کشتی، روزنامه شیراز نوین

میثم دلخانی کشتی‌گیر شیرازی شرکت کننده در مسابقات رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد قهرمان و نایب قهرمان جهان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت و این پرسش مطرح می‌شود که چرا این استان دارای توان حضور در لیگ برتر کشتی سال‌هاست که تیم ندارد؟
به گزارش خبرنگار ایرنا، کشتی فرنگی ورزش اول استان فارس است که از المپیک ۲۰۱۲ لندن با امید نوروزی تا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن با محمد رضا گرایی طلایی شد و در مسابقات جهانی و آسیایی هم همیشه نام فارس در گرفتن مدال مطرح بوده و برای همین هم از قطب‌های برتر کشور است که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای حفظ سرمایه‌های انسانی دارد.
*جای خالی فارس در لیگ برتر کشتی، از المپیک لندن تا توکیو
این که گفته می‌شود، فارس در لیگ برتر فوتبال باید یک تیم داشته باشد این امر بدیهی است، برای کشتی فرنگی این رشته پرافتخار هم همین امر متصور می‌شود که باید یک تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی داشته باشد تا استعدادها به صورت حرفه‌ای در کشور مطرح و روانه تیم ملی شوند. 
*نبود حامی ‌مالی، فرار نخبگان ورزش از فارس
آن چیزی که سال‌هاست در ورزش فارس عیان است با وجود استعدادهای زیاد، نبودن حامیان مالی است و همین امر موجب شده که نخبگان ورزش فارس در بسیاری از رشته‌ها از جمله کشتی و فوتبال هم در رده بانوان و هم آقایان راهی سایر تیم‌های کشور شوند، با این وجود بازهم استعداد زیاد است مشروط به این که آن‌ها در فارس حفظ شوند و بعد به فکر صادر کردن حتی به خارج باشیم.
*شهرداری شیراز آمد، موج شادی راه افتاد
سال‌هاست که کارشناسان و علاقه‌مندان به ورزش از این که شهرداری شیراز به مانند سایر شهرداری‌های کلان‌شهرها تیم‌داری نمی‌کند گلایه دارند، اما هم اینک با شکل گیری تیم بسکتبال شهرداری شیراز این خواسته کهنه ورزشکاران محقق شده است هر چند انتظار بیشتری از این نهاد ثروتمند می‌رود که در رشته‌های دیگری هم سرمایه گذاری کند.
*صنایع نفت و پتروشیمی ‌و... کجا هستند؟
این که شهرداری‌ها به لحاظ مسئولیت‌های اجتماعی که برعهده دارند حضورشان در ورزش حرفه‌ای ضروری است، تردیدی نیست، اما در این استان کارخانجات زیادی همچون صنایع نفت و پتروشیمی، سیمان، معادن و دیگر صنایع وجود دارند که می‌توانند به کمک بخش خصوصی بیایند تا چرخ ورزش فارس بیشتر بچرخد و با تحقق این امر هم شاهد نشاط و شادی در جامعه خواهیم بود که مردم بارها برای موفقیت کشتی و فوتبال جشن خیابانی گرفتند.
*سقوط فوتبال و فوتسال، رشد هندبال
سال‌هاست بانوان فارس به ویژه طبقه ورزشکار که آن‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، بیشتر از آقایان مظلوم واقع شده‌اند، هم اینک صدای سقوط تیم صنعت فجر در سوپر لیگ برتر فوتسال و کران ایساتیس شیراز در لیگ برتر فوتبال بلند شده است تا این استان که سال‌های نه چندان دور هم در بخش بانوان و هم آقایان ۲تیم داشت، هم اینک دیگر خبری نیست تا خیال علاقه‌مندان به ورزش پر طرفدار فوتبال راحت شود
*رشد هندبال، حامیان مالی ناراضی
اما در رشته هندبال تیم بانوان و آقایان شهید شاملی کازرون و شهید چمران در لیگ برتر حضور دارند که در جدول رده بندی هم جایگاه مناسبی دارند که به صورت بخش خصوصی اداره می‌شوند هر چند حامیان مالی آن‌ها بارها از محقق نشدن وعده‌ها گلایه داشته‌اند و حتی تهدید به عدم تیم‌داری کردند، همان گونه که چند سال پیش سرمایه گذار تیم شهید چمران لارستان عطای کار را به لقایش بخشید اما دوباره برگشت تا خیال علاقه‌مندان به این رشته زیاد شود و اکثر ملی پوش‌ها که فارس را ترک کرده بودند دوباره به دیار خود بازگشتند.
*دیدار استاندار با رئیس فدراسیون فوتبال
استاندار فارس در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اصلی‌ترین هدف فوتبال و ورزش تأمین سلامت مردم به ویژه سلامت، نشاط و خودباوری جوانان است.
محمد‌هادی ایمانیه بر حمایت و همراهی دستگاه اجرایی استان در حوزه‌های حمایت سخت افزاری و مالی از ورزش تأکید کرد و اظهار داشت: ورزش جامع، فراگیر و برای جوانان جذاب است، در صورتی که لایحه حمایت از ورزش تدوین و تصویب شود برنامه ریزی مناسب و جامعی برای این حوزه اتخاذ خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی