[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۱۹
  • دوره جدید

راه حل استرس و نگرانی بی دلیل در مورد چیزهای بی اهمیت، روزنامه شیراز نوین

برخی افراد به طور مداوم استرس و نگرانی بی دلیل در مورد چیزهای بی اهمیت دارند، انجام برخی کارها به درمان استرس بی دلیل کمک شایانی می کند. به گزارش نمناک، اگر شما هم جزء افرادی هستید که دائماً نگرانی دارید، زمان آن فرا رسیده است که تمرکز خود را از روی چیزی که نمی توانید کنترل کنید، بردارید. نگرانی جای شرمندگی ندارد، در واقع این قسمتی طبیعی از ذات ماست. ما نگران بسیاری از مسایل روزمره هستیم؛ از مشکلات مالی و پس انداز گرفته تا میزان موفقیت و امنیت بچه ها در مدرسه و ... ما حتی درمورد چیزهای کوچکی مانند اینکه چه کسی ما را در فیسبوک فالو کرده یا نکرده است یا اینکه کدام فرد مشهوری از همسرش جدا شده است؛ نیز نگران هستیم. با این حال، وقتی نگرانی خارج از کنترل شود به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود. نگرانی مزمن یا بیش از حد، منجر به مشکلات سلامت روان خواهد شد.طبق گفته انستیتو ملی سلامت روان، اختلال اضطراب شایع‌ترین بیماری روانی می باشد که 40 میلیون بزرگسال از 18-54 ساله را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد می خواهند نگرانی های بی موردشان را متوقف کنند اما نمی دانند چگونه ؟ آیا شما نیز یکی از این افراد هستید؟ پس در این قسمت از سبک زندگی نمناک با ما همراه باشید.
اگر استرس الکی دارید حتماً این کارها را انجام دهید
1- بپذیرید که بعضی چیزها تغییر نمی کنند
یکی از دلایل نگرانی بیش از حد ما تمرکز روی مشکلاتی است که قابل کنترل نیستند؛ به عنوان مثال، برخی از افراد با وجود این که می دانند احتمال بارش باران وجود دارد در حال تدارک جشن تولد یا گردش آخر هفته خود هستند، سپس نگران می شوند که باران واقعاً می بارد یا خیر. بنابراین به جای نگرانی در مورد آن، برنامه‌ای منعطف بچینید و آن را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. این کار نگرانی شما را کاهش خواهد داد. پذیرفتن این واقعیت که نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید بار زیادی را از دوش شما برمی‌دارد و در نهایت نگرانی تان پایان می یابد.
2- سعی نکنید افکار دیگران را حدس بزنید
گاهی اوقات ما سعی می کنیم افکار دیگران را حدس بزنیم. به عنوان مثال، اگر به طور غیرعمد چیزی را به یک دوست یا همکار گفته باشیم، خود به خود تصور می کنیم که آن ها از ما عصبانی هستند، سپس تصویری از چهره خشمگین شان را تجسم می کنیم و به دلیل نگرانی ساعت ها نمی خوابیم. در واقع ترس ما اغلب یک تصور است.تلاش برای تصور آنچه در ذهن دیگران است بیشتر اوقات بی فایده و اتلاف انرژی است. ذهن ما توانایی ایجاد سناریو‌هایی را دارد که اغراق آمیز و گاهی خطرناک هستند. اگر اجازه دهید ذهن تان با این تخیلات آمیخته شود و وسواس زیادی به خرج دهد، نگرانی ها هرگز پایان نخواهند یافت. بهتر است به جای نگرانی بی مورد، به فرد نزدیک شوید تا بدانید واقعاً به چه چیزی فکر می کند؟! با این کار بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.
3- در زمان حال زندگی کنید
صحبت در مورد گذشته هر از گاهی اشکالی ندارد به خصوص اگر موجب عبرت شما شود. با این وجود، صرف وقت زیاد در گذشته می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. وقتی زمان زیادی را صرف فکر کردن راجع به گذشته می کنید، یعنی نگرانی های مربوط به آن زمان را ادامه داده اید.عاقلانه ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فقط وقت و توجه خود را به زمان حال متمرکز کنید زیرا این تنها زمانی است که قدرت تصمیم گیری برای شما دارد و آنچه را می خواهید می توانید انجام دهید. بنابراین در زمان حال زندگی کنید، وقت بگذارید و لحظه ای را غنیمت شمارید که می‌توانید نفس بکشید و از همه چیز لذت ببرید.
4- کنترل کردن را کنار بگذارید
گاهی اوقات می خواهیم همه چیز را کنترل کنیم. می خواهیم همه چیز با دقت پیش برود و اگر طبق برنامه پیش نرود، می ترسیم و نگران می شویم. فکر می کنیم که اگر همه چیز طبق روال ما پیش نرود خراب شده و هرج و مرج ایجاد می شود. گاهی اوقات به دلیل نگرانی بیش از حد می خواهیم نحوه رفتار یا تفکر افراد را نسبت به خود تغییر دهیم اما این امری غیر ممکن بوده و هرگز نمی توان همه چیز حتی نگرانی ها را کنترل کرد.تلاش برای غلبه بر نگرانی فقط باعث اضطراب و استرس و نگرانی بیشتری می شود. وقتی تفکری را دوست ندارید بدن شما با تلاش فیزیکی برای کنترل و فرار از آن پاسخ می دهد، بنابراین آن فکر تشدید می شود. وقتی بفهمید که ما مسوول جهان نیستیم یاد می گیریم که چگونه خود را سازگار کنیم بنابراین دلیل کمتری برای نگرانی خواهیم داشت.
5- احساس پوچی نداشته باشید
احساس پوچ بودن دلیل اصلی نگرانی بسیاری از افراد است. این حس نه تنها برای نسل جوان بلکه برای افراد مسن نیز صدق می کند. ما اغلب در مورد آنچه مردم درموردمان فکر می کنند نگران هستیم یا بی وقفه نگرانیم که ممکن است انتظارات جامعه را برآورده نکنیم. ما نگران این هستیم که آیا مردم ما را دوست دارند یا خیر. با این چشم انداز ذهنی، بیش از حد به کمبودهای وجودی خود اهمیت می دهیم. این بدان معناست که دائماً به دنبال قدردانی و تحسین دیگران هستیم، بنابراین اگر این قدردانی حاصل نشود نگران خواهیم شد و حال خوبی نداریم.با افزایش اعتماد به نفس خود قدرت ذهنی بیشتری داشته و دیگر نگران آنچه دیگران باور دارند یا فکر می کنند، نباشید. ما باید به عقاید دیگران اهمیت کم تری دهیم حتی اگر مورد انتقاد قرار بگیریم. هرگز ارزش خود را در گرو تشخیص دیگران قرار ندهید.انجام این کار یک شب ممکن نیست و اگر بتوانید خود را از قضاوت دیگران جدا کنید به آرامش درونی بیشتری دست خواهید یافت. بهترین راه حل برای غلبه بر نگرانی عدم توجه به عقاید دیگران درباره شماست. به هرحال این چیزی است که ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم. در عوض با تمرکز بر بهترین ویژگی ها و دارایی های خود یک تصور سالم از خودتان ایجاد کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی