[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۱۹
  • دوره جدید

راه حل استرس و نگرانی بی دلیل در مورد چیزهای بی اهمیت، روزنامه شیراز نوین

6- با یک دوست صحبت کنید
وقتی نگران چیزی هستید گفتگو با یک شخص بسیار مهم است تا نگرانی ها را از ذهنتان دور کند. تنها کافیست با یک دوست صحبت کنید زیرا شنونده بودن او نگرانی شما را تسکین می دهد. بیشتر اوقات پس از صحبت با یک دوست متوجه می شوید که آنچه در موردش نگران بوده اید بی اهمیت بوده است.
7- از فضای مجازی فاصله بگیرید
شبکه های اجتماعی با وجود مزایای فراوان اغلب دلیل نگرانی‌های ما هستند. تحقیقات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی موجب نارضایتی شده زیرا از مقایسه کردن خود با دیگران اعتماد به نفس خود را ازدست خواهید داد. بر اساس یک مطالعه، 55 درصد افراد با فیسبوک یا ایمیل های خود احساس نگرانی یا ناراحتی می‌کنند. چیزی که ما نمی دانیم این است که این افراد نیز مشکلاتی دارند و مطمئناً اوقات خوش زندگی خود را به اشتراک می گذارند، بنابراین دلیلی بر کامل بودن زندگی آن‌ها نیست.
کافیست اگر فکر می کنید شبکه های اجتماعی احساس ناامنی و کمبود عزت نفس در شما ایجاد کرده اند از آن فاصله بگیرید. سعی کنید مدت زمان چرخیدن و خواندن پست ها را کاهش دهید و اجازه ندهید زندگی شما حول و حوش رسانه های اجتماعی بچرخد و به جای آن بر واقعیت تمرکز کنید.
8- نگرانی های خود را بنویسید
نوشتن نگرانی ها درمان خوبی است. وقتی نگران هستید سعی کنید آن ها را بنویسید زیرا باعث آرامش اعصاب شما می شود و در واقع راه حل هایی به ذهن شما خطور می کند. محققان دریافته اند که نوشتن نگرانی ها در مضطرب ترین دانش آموزان باعث ایجاد اعتماد به نفس شده است. با این کار آن ها توانسته بودند بر ترس خود غلبه کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند.
9- دیدگاه تان را تغییر دهید
انرژی در جایی جریان می‌یابد که توجه خود را معطوف به آن می‌کنید. بدانید که می توانید تمرکز خود را بر افکار مثبت بگذارید. در حقیقت هرچه افکار مثبت تری داشته باشید نتایج مثبت نیز به دست خواهید آورد. همیشه خوش بین باشید و مغز خود را آموزش دهید تا آرام بوده و به جنبه مثبت کارها نگاه کند.
10- حقایق صحیح را پیدا کنید
گاهی اوقات روزها با نگرانی سپری می شوند و در پایان میفهمیم چیزی که نگران آن هستیم در واقع درست نیست. این یک واقعیت غم انگیز است که همه ما آن را تجربه کرده ایم. افراد وقتی اطلاعات نادرستی دارند یا این اطلاعات کافی نیستند نگران می شوند.
بیشتر اوقات همانطور که با کل ماجرا رو به رو می شوید می‌فهمید که واقعاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، پس سعی کنید حقایق را دریابید.
11- بر تأثیرگذاری خود روی دیگران تمرکز کنید
شما می توانید بر افراد و شرایط تأثیر بگذارید اما نمی توانید همه چیز را وادار کنید تا طبق روال شما پیش بروند، بنابراین درحالی که می توانید به کودک خود کمک کنید تا بهترین نمرات را بگیرد اما نمی توانید معدل او را 20 کنید.
برای داشتن بیشترین تأثیر، بر تغییر رفتار خود تمرکز کنید و الگوی خوبی باشید و مرزهای سالمی برای خود تعیین کنید. وقتی درباره انتخاب شخص دیگری نگرانی دارید نظر خود را بگویید اما سعی نکنید افرادی که نمی خواهند اصلاح شوند را اصلاح کنید.
12- ترس های خود را شناسایی کنید
از خود بپرسید که موقع ترس چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا یک نتیجه فاجعه بار را پیش بینی می کنید یا به توانایی های خود برای مقابله با آن شک دارید؟ همانطور که در مطالب قبلی نمناک اشاره شد معمولاً نتیجه بدترین ترس آنطور که تصور می کنید غم‌انگیز نیست. شانس خوبی وجود دارد تا شما از آنچه فکر می‌کنید قوی تر باشید. اما گاهی اوقات چنان مشغول این تفکر هستید که می خواهید بدترین حالت را مدیریت کنید. با شناسایی ترس هایتان می توانید انرژی خود را صرف تمرینات مهم تر کنید.
13- بین پریشانی فکری درباره مشکلات و حل کردن آن‌ها تفاوت قایل شوید
گاهی اوقات، بیش از حد خود را درگیر یک مشکل می کنید که اصلاً خوب نیست، بنابراین از خود بپرسید که آیا فکر کردن راجع به آن فایده ای دارد یا خیر؟ در این صورت اگر درحال یافتن راهی برای حل کردن هستید می توانید به فکر کردن تان ادامه دهید، با این حال اگر تمام مدت پریشانی فکری دارید باید تصور و افکار خود را تغییر دهید. با خود بگویید که این افکار بیهوده هستند و بعد؛ خود را مشغول کار دیگری کنید.
14- برنامه ای برای مدیریت استرس خود ایجاد کنید
ورزش کردن، تغذیه سالم و خواب کافی از موارد اساسی است که باید برای مراقبت از خود در نظر بگیرید. برای مدیریت استرس خود نیز وقت بگذارید تا بهبود یابید. مراقبه، وقت گذرانی با دوستان و انجام یک سرگرمی به کاهش سطح استرس کمک می کند.
اگر چه نگرانی امری کاملاً طبیعی است اما در بیشتر اوقات غیر ضروری می باشد، بنابراین ذهن و مغز خود را آموزش دهید تا نگران چیزهایی که قابل کنترل نیستند نباشد. با این کار بسیاری از سردردهایتان از بین خواهد رفت. با توقف نگرانی ها از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی