[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۹۵
  • دوره جدید

سینمای آخرالزمان با طعم آدرنالین، روزنامه شیراز نوین

 فیلم متفاوت و منحصر به فرد در ژانر زامبی برای کسانی که به مردگان متحرک علاقه ندارند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مطلب زیر قصد داریم شما را با تعدادی از فیلم های متفاوت در ژانر زامبی آشنا نماییم که تماشای آن‌ها را به کسانی که به این ژانر علاقه ندارند توصیه می‌کنیم.جرج ای. رومرو عبارت مردگان متحرک یا حتی واژه زامبی را ابداع نکرد، اما قطعاً با فیلم
 Night of the Living Dead در سال ۱۹۶۸ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، تعریف ژانر و فیلم زامبی محور را ارایه کرد.فیلم رومرو چنان تأثیرگذار بود، همانند فیلم یک دهه بعد هالووین ساخته جان کارپنتر که فیلمسازان ژانر زامبی برای دهه‌ها از دستاورد‌ها و کلیشه‌های آن برای ساخت فیلم‌هایی مشابه سود بردند.در واقع ژانر زامبی و اسلشر نتیجه سرقت‌های ادبی گسترده از آثار اورجینال رومرو و کارپنتر هستند. با این وجود ژانر زامبی بسیار بیشتر و فراتر از رابطه بین ژانر اسلشر و کارپنتر، به قالب روایتی رومرو مدیون بوده است.تقریباً تمام فیلم‌های زامبی محور در مورد گروهی از بازماندگان هستند که در یک مکان پناه گرفته و در یک آخرالزمان ویرانگر بیرون زده و یک به یک کشته می‌شوند. این ژانر در طی سال‌ها پتانسیل خود در ترساندن مخاطبان را از دست داده است، اما معدود کارگردانانی بوده‌اند که رویکردی منحصر به فرد و متفاوت به این رویه کسل کننده داشته و فیلم‌هایی ساخته اند که از بهترین و خلاقانه‌ترین فیلم‌های ژانر زامبی هستند.بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با فیلم‌های  متفاوت در ژانر زامبی آشنا نماییم که تماشای آن‌ها را به کسانی که به این ژانر علاقه ندارند توصیه می‌کنیم.
 ۲۸ روز بعد: اگر چه هیچ کسی در قرار دادن نام فیلم ۲۸ روز بعد در ذیل ژانر زامبی دچار تعلل نمی‌شود، اما دنی بویل کارگردان فیلم در زامبی محور نامیدن فیلم خود چندان مصمم نیست. سناریو الکس گارلند در ذات خود در مورد بازگشت مردگان از قبرهایشان و خوردن زندگان نیست، بلکه در مورد ویروسی است که باعث می‌شود انسان‌ها به یکباره هوس خوردن گوشت دیگران را داشته باشند.اما در آخر هر دو این‌ها یکی هستند، با این تفاوت که زامبی‌های فیلم بویل بر خلاف مردگان رومرو و دیگر فیلم‌های زامبی محور، می‌توانند با سرعت قابل توجهی بدوند. به جای دنبال کردن آغاز آخرالزمان زامبی ها، این فیلم روایت سرگذشت شخصیت جیم با بازی کیلین مورفی را دارد که بعد از یک ماه ظاهر شدن زامبی‌ها از کما خارج می‌شود. او از دیدن خیابان‌های خالی لندن حیرت زده می‌شود و به شکلی ترسناک و بسیار خشن از واقعیت ماجرا مطلع می‌شود.
 بیش از اندازه: فیلم بیش از اندازه‌ساخته جولیوس آوری در فضای یک فیلم اکشن مربوط به جنگ جهانی دوم با آب و تاب فراوان آغاز می‌شود، در شرایطی که گروهی از سربازان آمریکایی از یک هواپیمای در حال سقوط بیرون پریده و از افسران نازی خود را پنهان می‌سازند. در قسمت سوم فیلم با یک خشونت و خونریزی دنیای فیلم‌های درجه دوم رو به رو می‌شویم که در آن زامبی‌های تولید شده توسط اس اس به جان قهرمانان داستان می‌افتند.
زندگی پس از بث: به جای شروع داستان با آخرالزمانی زامبی‌ها به شکل کامل خود، فیلم زندگی پس از بث برای روایت سرگذشت اولین بیمار زامبی (بیمار صفر) در قالب یک کمدی رمانتیک وقت می‌گذارد. زک متوجه می‌شود نامزد تازه فوت کرده اش، از مرگ بازگشته و والدینش او را در خانه محبوس کرده اند. زک او را آزاد می‌کند، اما می‌بیند که زامبی‌ها گزینه مناسبی برای عشقبازی نیستند. جذابیت فیلم زندگی پس از بث  این است که روایت زامبی‌ها را در یک ژانر کاملاً متفاوت به کار می‌گیرد. 
۷قطار بوسان:فیلم قطار بوسان یک شاهکار پر از اکشن سینمای کره جنوبی است در مورد یک فعال اقتصادی که دختر عجیب و غریبش را در یک سفر طولانی به قطار به نزد مادرش می‌برد و در این مسیر با شیوع سریع و گسترده بیماری زامبی‌ها رو به رو می‌شود، بحرانی که خود ناخودآگاه و ناخواسته در شکل گیری آن نقش داشته است.یئون سانگ هو با گله‌هایی پرولع و پرسرعت از مردگان متحرکی که به صورت گروهی به سمت زندگان حمله‌ور می‌شوند، نفسی تازه در ژانر زامبی دمید و زامبی‌های فیلم او اولین زامبی‌هایی بودند که در دهه‌های اخیر به شکلی واقعی مخاطبان را می‌ترساندند. همانند لایه خامه روی یک کیک، فضای قطار در فیلم خیلی زود به تمثیلی قدرتمند از درگیری طبقات اجتماعی می‌شود، همان چیزی که بهترین نمونه اش را در فیلم Snowpiercer ساخته بونگ جون هو دیدیم.
مردگان نمی میرند: جیم جارموش با فیلم مردگان نمی میرند، سبک کمیک و شوخی خاص خود را به ژانر زامبی وارد کرد، فیلمی که داستان آن در یک شهر آرام به نام سنترویل رخ داده و زامبی‌ها به آن حمله می‌کنند. این فیلم پرستاره با بازیگرانی مانند بیل ماری، آدام درایور، تیلدا سوینتون، استی بوشمی، دنی گلوور و کارول کین و ترانه‌هایی از ایگی پاپ و برخی دیگر چهره‌های مشهور موسیقایی یکی از آن دسته فیلم‌های متفاوت ژانر زامبی است که تماشای آن به همه توصیه می‌شود.
بدن های زنده: یکی از پیش فرض‌های ژانر زامبی این است که داستان‌ها از دریچه چشم زندگان روایت می‌شوند در شرایطی که در کمال درماندگی برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. اما فیلم بدن های زنده از نگاه مردگان روایت می‌شود. در این فیلم، نیکلاس هولت نقش یک زامبی را بازی می‌کند که عاشق دختری زنده و سالم با بازی ترزا پالمر می‌شود. فیلم بدن های زنده تنها یک فیلم متفاوت در ژانر زامبی نیست بلکه یک داستان عاشقانه منحصر به فرد نیز هست.
غروب مردگان:در سناریو بسیار کوتاه و کم وسعت غروب مردگان، ادگار رایت و سایمون پگ ساختار فیلم‌های زامبی محور جرج رومرو را گرفته و آن را در قالب یک کمدی رمانتیک بریتانیایی به کار گرفته اند. نتیجه کار یک کمدی ترسناک است که به عنوان یک فیلم زامبی محور و کمدی، در هر دو جبهه، بسیار خوش ساخت و مؤثر است، اتفاقی که به ندرت رخ می‌دهد.شان و اد با سردرد ناشی از زیاده روی در مشروبات الکلی از خواب بیدار می‌شوند و در می‌یابند که مردگان متحرک به جهان اطرافشان حمله کرده اند. اکنون این دو قصد دارند عزیزانشان را پیدا کرده و آن‌ها را به کافه‌ای ببرند تا این آخرالزمان ترسناک را از سر بگذرانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی