[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مجوز چند فیلم کمدی و اجتماعی در یک سال گذشته صادر شده؟، روزنامه شیراز نوین

شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در یک سال گذشته مجوز ۱۱۷ عنوان اثر با موضوعات مختلف را صادر کرده که ۲۵ مورد برای فیلم‌های اجتماعی و ۱۵ مورد هم برای فیلم‌های کمدی بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شورای پروانه ساخت سینمایی گفت: همزمان با شروع به کار این شورا در آذرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، پروانه ساخت ۱۱۷ فیلم سینمایی صادر شده است که از این تعداد ۱۵ فیلم کمدی، ۱۶ فیلم در حوزه دفاع مقدس، ۹ فیلم در حوزه پلیسی- معمایی، ۱۶ فیلم در حوزه خانوادگی، ۶ فیلم در حوزه تاریخی، ۶ فیلم در حوزه ورزشی، ۷ فیلم در حوزه کودک و نوجوان، ۶ فیلم در حوزه اخلاقی و تربیتی، ۴ فیلم در حوزه روان‌شناسی، ۳ فیلم در حوزه فلسفی، ۲۵ فیلم در حوزه اجتماعی، ۳ فیلم با موضوع گروهک منافقین و ۱ فیلم نیز در حوزه انقلاب اسلامی بوده است.
وی با اشاره به توجه شورا به تنوع مضامین فیلم‌نامه‌ها در صدور پروانه ساخت و برگزاری جلسات متعدد با سازندگان این آثار افزود: اغلب آثار راه‌یافته به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در این دوره پروانه ساخت گرفته‌اند. اگرچه بخشی از فیلم‌های دارای مجوز، به جشنواره نرسیدند، با این وجود در اکران آثار، تنوع مضامین را بیشتر خواهیم دید. همچنین در این دوره تلاش شده از تلخی، سیاهی و فیلم‌های ناامیدکننده پرهیز شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی