[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پهپاد جاسوسی ۱۸۰ میلیون دلاری در راه استرالیا، روزنامه شیراز نوین

یک پهپاد جاسوسی جدید ۱۸۰ میلیون دلاری در حال آماده‌سازی برای حرکت به سوی استرالیا است.
به گزارش ‌ایسنا و به نقل از ۹نیوز، تریتون(Triton) در حقیقت یک پهپاد غول پیکر است که قادر است زیردریایی‌ها را از آسمان در زمان افزایش تنش در اقیانوس هند و اقیانوس آرام شناسایی کند.
این پهپاد سال‌هاست که در صحرای کالیفرنیا نگهداری می‌شود.
هواپیمای بدون سرنشین «تریتون» که با نام مستعار «اسکیپی» نیز شناخته می‌شود، یکی از پیچیده‌ترین هواپیماهایی است که تاکنون ساخته شده است.‌ این پهپاد جاسوسی به سفارش نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در تأسیسات نورثروپ گرومن در پالمدیل در صحرای کالیفرنیا در دست ساخت بوده است.
اسکیپی دارای راداری با فناوری پیشرفته است که می‌تواند هر فلزی را در آب تشخیص دهد. همچنین یک دوربین با خود حمل می‌کند و قادر است بیش از ۲۴ ساعت در ارتفاع ۵۰ هزار فوتی(حدود ۱۵ کیلومتری) پرواز کند. ‌این ارتفاع بیشتر از ارتفاع خطوط هوایی تجاری است.
برد چمپیون(Brad Champion) معاون مدیر برنامه ‌این پهپاد می‌گوید که هدف از توسعه ‌این هواپیما جمع‌آوری اطلاعات در لحظه است. او می‌گوید: دولت‌ها و ارتش می‌توانند از آن برای انجام اقدامات قاطع و درک آنچه در حال وقوع است استفاده کنند.
نیاز واقعی به آگاهی از آنچه در مناطقی مانند اقیانوس آرام جنوبی در جریان است احساس می‌شود.
این پهپاد پس از فرود، تحت کنترل نیروی هوایی سلطنتی استرالیا(RAAF) در پایگاه ادینبورگ در استرالیای جنوبی خواهد بود.
این هواپیما از قلمرو شمالی پرواز خواهد کرد و در یک مأموریت واحد قادر است هشت میلیون کیلومتر مربع در استرالیا و جزایر اطراف آن را پوشش دهد. تریتون می‌تواند اطلاعات ارائه دهد، مأموریت‌های شناسایی انجام دهد و بر آنچه که در سطح اقیانوس و زیر آن در حال وقوع است نظارت کند.
نیروی دریایی ‌ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۸ از تریتون استفاده می‌کند و مدت‌هاست که توجه سایر کشورها را به خود جلب کرده است.
این پهپاد در استرالیا در کنار هواپیمای نظامی‌ پی-۸ پوسایدون(P۸ Poseidon) برای نظارت بر ناوگان ماهی‌گیری و مهاجرت غیرقانونی کار خواهد کرد.
اولین تریتون استرالیا در اواسط سال آینده تحویل داده خواهد شد و نیروی هوایی در حال حاضر به دنبال تعداد بیشتری از آن است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی