[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حافظیه باید دوباره میزبان مسابقات دوومیدانی‌ شود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
رئیس فدراسیون دوومیدانی آن قدر از هیئت استان فارس راضی است که می‌گوید بیشتر از این که فدراسیون حامی هیئت فارس باشد، هیئت فارس است که به فدراسیون کمک می‌کند!
هاشم صیامی ‌درباره نقش فدراسیون در توسعه رشته دوومیدانی در استان‌ها گفت: طبق برنامه‌های ما در فدراسیون دوومیدانی، تمام تلاشمان این است که در خصوص بحث برگزاری اردوهای آماده‌سازی ورزشکاران، کاری که وظیفه فدراسیون است در قبال استان‌ها انجام می‌شود اما متولی گسترش ورزش در استان‌ها، ادارات کل ورزش و جوانان هستند و بعد هیئت‌های استانی. فدراسیون دوومیدانی مأموریتش برگزاری اردوهای‌ تیم‌های ملی، گزینش نفرات تیم ملی و اعزام به مسابقات برون مرزی است و در صورت نیاز، در بحث تجهیزات و امکانات می‌تواند به هیئت‌های استانی کمک کند.
وی که در برنامه تلویزیونی ورزش فارس صحبت می‌کرد، افزود: خوشبختانه استان فارس از قدیم در رشته دوومیدانی جزو بهترین‌های کشور بوده و همیشه عناوین زیادی در سطح کشور به دست آورده است. چه در دوهای صحرانوردی، چه استقامتی و غیر استقامتی و مسابقات میدانی، همواره نفرات زیادی از این استان در تیم‌های ملی دوومیدانی حضور داشته‌اند.
صیامی‌ در پاسخ به این سؤال که چقدر به این استان دوومیدانی خیز کمک شده است، گفت: ما سال گذشته یک سری تجهیزات خریدیم که به نسبت بین همه استان‌ها توزیع کردیم. استان فارس هم جزو استان‌هایی بوده که از خرید‌هایی که سال گذشته توسط اسپانسر فدراسیون انجام شده، بهره‌مند شده اما اگر همچنان نیاز داشته باشند، حتماً در خدمتشان هستیم. می‌شود گفت در بحث تجهیزات تخته استارت، موانع، دیسک، چکش، وزنه و از این قبیل، این آمادگی را داریم که اگر استان‌ها نیاز داشتند به آن‌ها کمک کنیم. البته استان فارس در بحث تجهیزات با مدیریت خوب آقای نجمی ‌و قبل از آن هم آقای زارع، مشکل چندانی نداشته‌اند و همیشه پای کار بوده اما اگر نیاز داشته باشند، حتماً در خدمت این عزیزان هستیم.
رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره برگزاری اردوهای ملی در استان فارس گفت: ما هم در بحث نیروی انسانی مربیان بسیار بزرگی در این استان داریم که در حوزه آموزش و تربیت قهرمان و برای تیم‌های ملی نقش بسیار مؤثری دارند و در بحث برگزاری اردوها هم از لحاظ ساختار، شرایط خوبی داریم. البته در ورزشگاه حافظیه نسبت به سال‌های گذشته کمی ‌شرایط برای دوومیدانی دشوار  شده است، چون زمین چمن به طور تخصصی رفته زیر نظر هیئت فوتبال. دوومیدانی کاران ما مثل سابق نمی‌توانند از زمین‌های چمن استفاده کنند. نه فقط در شیراز، که در کل کشور لیگ برتر فوتبال باعث شده که ورزشکاران دوومیدانی بالاخص در بخش پرتاب‌ها دچار مشکل شوند.
صیامی‌گفت: حافظیه در گذشته میزبان مسابقات متعدد قهرمانی کشور بوده اما چند سالی است که این مشکل باعث شده ما میزبانی مسابقات را به استان‌های دیگر بدهیم و از حافظیه محروم شویم. امیدواریم با درایت آقای نجمی ‌و مدیر کل ورزش استان، بتوانیم دوباره در فارس و شیراز شاهد مسابقات کشوری باشیم.
متولی دوومیدانی کشور افزود: ما در دوهای استقامت و نیمه استقامت دوندگان خیلی خوبی در شیراز داشتیم. آقایان مهدی جلودارزاده، برادران زارع، جواد صغادی و خیلی نفرات دیگر که اگر بخواهم اسم ببرم تعداد قهرمانان در این استان بسیار زیاد است. خوشبختانه آقای نجمی‌ با فضای همدلی که در این استان مهیا کرده، در کشور زبانزد است و من شک ندارم که این بزرگوار با توجه به این که به تازگی هم حکم ریاست کمیته همگانی فدراسیون را برای ایشان ابلاغ زده‌ایم، بیش از پیش در کنار فدراسیون است، این ظرفیت و پتانسیل بزرگ هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه زیرساخت‌ها دارند و خیلی به دوومیدانی کشور کمک می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی