[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۵۷
  • دوره جدید

روش‌های مفید برای مقابله با میل به شیرینی، روزنامه شیراز نوین

4 خوراکی که شیرینی طبیعی به بدن شما می‌رسانند، میل‌تان را به مصرف شیرینی‌های غیرطبیعی کاهش می‌دهند.
یکی از شایع‌ترین علت‌های چاق شدن، مصرف غذاهای حاوی قند، آرد و ... است. این خوراکی‌ها، سرشار از شیرینی مصنوعی است و متأسفانه هیچ ماده مغذی خاصی را وارد بدن نمی‌کند و زیاده روی در مصرف آن‌ها عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سندروم متابولیک است. جالب است بدانید که برخی مواد غذایی هم شیرینی طبیعی دارد و هم در صورت مصرف روزانه، میل شما به شیرینی‌های مضر را کم می‌کند و مصرف به اندازه آن‌ها با متعادل کردن سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت و دیگر شرایط خطرناک پزشکی را کاهش می‌دهد. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دارچین
این ادویه شگفت انگیز، درمان طبیعی دیابت نوع دو است. دارچین سطح قند خون را کاهش می‌دهد و باعث کاهش میل به شکر بعد از مصرف وعده‌های اصلی غذایی می‌شود.
کدو حلوایی
سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر است و سطح قند خون را متعادل می‌کند. علاقه‌مندان به مصرف شیرینی، بیشتر در معرض انگل‌های روده‌ای هستند. 
وجود این انگل‌ها، میل به شیرینی را افزایش می‌دهد زیرا از منابع شیرین تغذیه می‌کنند. در این میان، مصرف دانه‌های کدو حلوایی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های مبارزه با انگل‌های روده محسوب می‌شود. کدو حلوایی را می‌توانید هم به صورت پخته و هم به صورت خام در سالادها استفاده کنید.
هویج
یکی از منابع غنی کربوهیدرات‌های پیچیده است. قند کدو حلوایی هم مانند هویج به تدریج جذب می‌شود و میل به شیرینی را کاهش می‌دهد. متخصصان تغذیه مصرف هویج به صورت خام را برای کاهش میل به شیرینی، بیشتر توصیه می‌کنند.
سیب زمینی شیرین
این نوع سیب زمینی غنی از قندهای طبیعی است. سیب زمینی شیرین ماده‌ای به نام پکتین دارد که جذب قند در بدن را کاهش می‌دهد. بهترین ساعت مصرف این نوع سیب زمینی، اوایل صبح یا در وعده ناهار است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی