[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کنسرسیوم بانکی برای ساخت مسکن، روزنامه شیراز نوین

محمدهادی ایمانیه گفت: بسیاری از شهرهای استان فارس دارای بافت‌های فرسوده هستند؛ لذا مسئولان با انگیزه‌ و تلاش بیشتر به بازآفرینی این بافت‌ها بپردازند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به نشست اخیر استانداران فارس با وزیر مسکن و شهرسازی، گفت: یک مصوبه جدید به نام «سیاست‌های تشویقی کالبدی» برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تدوین شده است که امتیازات خوبی برای بازسازی این بافت‌ها محسوب می‌شود. در این طرح تسهیلات ویژه ای ارائه و بسیاری از موانع موجود در این خصوص حذف شده است. محمدهادی ایمانیه اضافه کرد: بسیاری از شهرهای استان فارس دارای بافت‌های فرسوده هستند؛ لذا مسئولان با انگیزه‌ و تلاش بیشتر به بازآفرینی این بافت‌ها بپردازند. وی در خصوص جهش مسکن ادامه داد: با همت و تلاش خوب مسئولان دستگاه‌های مربوطه، استان فارس توانست در تأمین زمین رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد و این از افتخارات این استان محسوب می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: ۸ بانک از جمله بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده و هرکدام از آن‌ها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن هستند.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه در خصوص ساخت و ساز مسکن بانک‌ها و انبوه‌سازان نیز اعلام آمادگی کرده اند، گفت: خوشبختانه بانک‌ها نیز با تدبیر بانک مرکزی اعلام کرده اند که به جای سرمایه گذاری در مواردی که اولویت اول کشور نیست، سرمایه‌های خود را در ساخت مسکن خواهند داد.
استاندار فارس بیان داشت: نکته بعدی که باید به آن اهمیت داد، توجه ویژه به روستا‌ها و برگشت خانواده‌هایی که به حاشیه شهر‌ها و شهرهای بزرگ پناه آورده‌اند، است. در استان فارس ۲۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد؛ تأمین مسکن در روستا‌ها می‌تواند قدم بزرگی در مهاجرت معکوس و ماندگاری در روستاها باشد.
وی تأکید کرد: در جلسه ای که با شهرستان‌های زیرمجموعه اداره راه و شهرسازی جنوب برگزار شد، تأکید کردم که فرمانداران موظف هستند تا آخر سال جاری ۲۵ درصد از مسکن سهم شهر خود را شروع کرده باشند و تا پایان خرداد ۱۴۰۲ نیز ۲۵ درصد دیگر را شروع کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی