[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نشاط‌افزایی با ترویج مهارت‌آموزی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس میزبان بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با شرکت‌کنندگانی از تمامی استان‌های کشور است. بر همین اساس ظهر سه شبنه 9 اسفندماه نشست خبری با حضور معاون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد. معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: آیین اختتامیه بیستمین دوره ملی مهارت، چهارشنبه ۱۰ اسفند به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.
علی‌ حسین شهریور با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای شناسایی استعدادهای مهارتی است، اظهار داشت: مدال‌آوران این مسابقات به اردوهای ملی دعوت و نهایتاً به مسابقات جهانی 
اعزام می‌شوند.
وی افزود: یکی از اهداف این دوره از مسابقات، معرفی منتخبان به بازار کار و حضور در مسابقات جهانی، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور و ایجاد نشاط در جامعه مهارت‌آموزی است. شهریور خاطرنشان کرد: طی ١٧ ماه گذشته ١١٠ رویداد مسابقاتی با حضور ٣٠هزار نفر در سه دسته آزاد که محدودیت سنی ندارد، ملی مهارت در ٣٦ رشته و جهانی برگزار شده است. معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۶میلیون نفر جمعیت فعال در کشور، گفت: در قالب برنامه ۵ساله طرح نهضت ملی مهارت مقرر شده که به ٣٠ درصد این جمعیت، آموزش‌های مهارتی ارائه کنیم که این اقدام از سال ١٤٠٢ آغاز می‌شود. معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بورسیه مهارتی هم اشاره و عنوان کرد: هر بنگاه اقتصادی می‌تواند افرادی که نیاز به مهارت آموزی دارند را به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور معرفی کنند. هزینه تمام شده دوره‌های آموزشی که بازار کار به آن نیاز دارد، از ٣ تا ١٠میلیون تومان برآورد شده است. شهریور با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است، گفت: طی ١٠ماهه گذشته برای یک‌میلیون و ٣٣٠هزار نفر سنجش مهارت انجام داده‌ایم که سهم فارس از این میزان، ٨٣هزار نفر بوده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: بیستمین دوره ملی مهارت سازمان آموزی فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی این اداره کل در شیراز از ٧ تا ٩ اسفندماه در شیراز در حال برگزاری است. رهام کیائی افزود: آیین اختتامبه این دوره از ساعت ٤ تا ٦ بعد ازظهر روز چهارشنبه ١٠ اسفندماه در محل سازمان جمعیت هلال احمر فارس با حضور استاندار فارس و معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: این دوره از مسابقات در ٤ رشته رباتیک، فناوری مد، نقاشی و دکوراسیون و پیرایش مردانه با حضور ٧٣ نفر از جوانان زیر ٢١ سال از ٢٨ استان کشور در دستور کار قرار گرفت. 
او با اشاره به شرکت ۳۶ مرد و ٣٧ خانم و ۲۱ داور و ناظر در این دوره از مسابقات، گفت: استان فارس ٤ کارگاه با استاندارد بین‌المللی را با حمایت بخش خصوصی در این دوره از مسابقات تجهیز کرده است. کیائی با بیان اینکه در کنار این مسابقات نمایشگاه‌هایی از طریق آموزش بخش خصوصی نیز پیش‌بینی شده است، گفت: تمام این کارگاه‌ها به صورت آنلاین و توسط دوربین‌های مداربسته ضبط و نگهداری می‌شود. او خاطرنشان کرد: این مسابقه همانند مسابقات جهانی روزانه توسط داوران امتیازدهی و در روز آخر امتیازات جمع‌آوری می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی