[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اغماض در تخلفات رسانه‌های داخلی ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در حال حاضر در بخش اطلاع رسانی دچار ضعف و نقصان هستیم؛ بنابراین رسانه‌ها باید حق مردم و حاکمیت را با صداقت و شفافیت منعکس کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی استاندار در جلسه هم‌اندیشی با فعالان رسانه اظهار کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی هفتگی به میزبانی استانداری و برای ایجاد همدلی و همراهی بیشتر بین فعالان رسانه، گامی برای افزایش اثربخشی رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: رسانه‌های رسمی با بهره‌مندی از نخبگان و فرهیختگان و تحلیل و بررسی‌های عمیق بایستی به سمت نقدهای منصفانه و ارائه راهکارها و راهبردها حرکت کنند. محبی‌پور با اعتقاد به اینکه انحصار موجب رکود و مرگ است، افزود: اگر فضای رسانه‌ای دچار انحصار شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به رسانه وارد می‌شود. برای دستیابی به فضای رشد باید از انحصار عبور کنیم؛ لذا ایجاد فضای رقابتی در جریان رسانه‌ای ضرورت دارد. معاون استاندار فارس بیان کرد: دولتی‌ها باید تسهیلگر فعالیت‌های مردمی و جهادی باشند. اگر دولتی‌ها به سمت متولیگری بروند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم؛ رسانه‌ها نیز باید مردمی شوند و دولتی نباشند. وی نبود انسجام را از نقاط ضعف رسانه‌های فعال در فارس قلمداد کرد و گفت: مطلوب نبودن سطح همکاری از مهم‌ترین نقاط ضعف در استان فارس به شمار می‌رود که این رویکرد کاهش توفیقات در بخش‌های مختلف را به دنبال دارد.
محبی‌پور با اعتقاد به اینکه هر سخنی از رسانه‌های ایرانی شنیده شود بهتر از دنبال کردن محتوای رسانه‌های بیگانه است، افزود: رسانه‌های ایرانی فارغ از هرگونه گرایشی از نقطه اشتراک تعصب وطن پرستی بهره می‌برند. بنابراین اگر اشتباهی هم انجام دهند، نباید از آنها شکایت یا با آنها برخورد کرد.
وی ادامه داد: نقد و تحلیل از عوامل رشد در حوزه‌های مختلف است و رسانه‌ها بایستی متناسب با نقش خود کمک کنند تا در دوران گذار مدیریتی کشور و شکل گیری نسل جدید از مدیران، از مرحله کوتولگی عبور کنیم. البته رویکرد من در این مسیر حذفی نیست؛ بلکه رویکرد ایجاد فضای رشد و بالندگی است.
وی با انتقاد از رسانه‌های غیررسمی که بدون شناسنامه هستند و اقدام به نقد و تحلیل‌های سطحی می‌کنند، افزود: رسانه‌های رسمی باید با ارائه تحلیل و بررسی‌های عمیق و بهره‌مندی از نخبگان و فرهیختگان به سمت نقدهای منصفانه و ارائه راهکارها و راهبردها حرکت کنند و در این مسیر هم آموزش دهند و هم آموزش پذیر باشند. معاون استاندار فارس بر اهمیت و ظرفیت رسانه‌ها در عرصه تصمیم‌سازی و تأثیرگذاری تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید با اطمینان از تأثیرگذاری خود از ظرفیت وجودی در ابعاد مختلف بهره ببرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی