[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آزادی ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد، روزنامه شیراز نوین

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس از آزادسازی ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس با پرداخت بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان خبر داد. روح‌الله مهبودی در جلسه شورای عالی قشر بسیج حقوق‌د‌انان فارس بیان کرد: در بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان، ۸۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که تعداد ۱۶ نفر از آن‌ها با پیگیری‌های بسیج مهندسان استان و به مناسبت روز مهندس بوده است.
به گزارش ایسنا به نقل از بسیج حقوق‌دانان، مهبودی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق‌یاران در راستای پیشگیری از جرائم و بالابردن سطح آگاهی حقوقی عامه مردم در مساجد و محلات، فعال‌سازی دفتر واحد خواهران و استفاده از آنان در واحدهای حل و سازش و وکالت در معاضدت قضایی و تدوین طرح قاضی در مدارس، چهار مرحله ارائه مشاوره حقوقی در زندان خبر داد. مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس همچنین حضور در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی با امضای تفاهم نامه با بسیج جامعه پزشکی، برنامه‌های مستمر پنجشنبه‌های آموزشی برای بالا بردن و به روز نگه داشتن اطلاعات حقوقی وکلا و بسیجیان حقوق‌دان، طرح تدوین کتب درسی از دوره ابتدایی با عنوان حقوق شهروندی و حقوق عامه برای فرهنگ‌سازی حقوقی از پایه ابتدایی، همایش‌های علمی متعدد، ارائه بسته‌های معیشتی برای زندانیان معسر، راه‌اندازی کانال‌های مجازی بسیج حقوق‌دانان و اتاق مشاوره حقوقی در این کانال‌ها را از جمله برنامه‌های مختلف اجراشده طی دو ماه گذشته عنوان کرد. رئیس کل دادگستری فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون در راستای عفو اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری، بیش از ۲۰۰۰ نفر آزاد شده‌اند، گفت: یکی از مباحث جهاد تبیین، بیان فعالیت‌های دادگستری و بسیج حقوق‌دانان است که باید روی آن کار کرد و در کنار آن، فعالیت‌های اقتصادی که دادگستری و بسیج حقوق‌دانان انجام می‌دهند، در پژوهش، باید تبیین شود.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، با تأکید بر پیش‌قدم بودن بسیج درمسائل اجتماعی، افزود: در بحث احکام مجازات جایگزین حبس تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ۸۰۳۱ احکام جایگزین حبس داشتیم، اما به جای جرائم مالی مجازات‌ها باید به سمت مسائل دیگر سوق داده شود که در این خصوص پیگیری‌های لازم در حال انجام است. 
موسوی با بیان اینکه دادگستری فارس در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌ اول قرار دارد و فراتر از حد تعیین شده عمل کرده است، گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم، بحث صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های خانوادگی است. رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اهمیت فعالیت بیشتر بسیج حقوق‌دانان اضافه کرد: طرح هر مسجد یک‌حقوق‌دان و قاضی در مدرسه با توجه به اثرگذاری مطلوب حتماً دنبال شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی