[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مرگ کرونایی نداشته‌ایم، روزنامه شیراز نوین

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز یکشنبه بیست و نهم آبان ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و ۲۵۴هزار و دو تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱هزار و ۷۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.
او افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۲۶هزار و ۱۳۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳هزار و ۶۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۷هزار و ۸۶۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸هزار و ۶۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: با بستری ۱۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۷۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدیدی از فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۶۶ نفر است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳هزار و ۴۸۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۳هزار و ۹۳۳ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۴هزار و ۶۲۷ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۱هزار و ۶۲۰ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۵هزار و ۲۸۱ دوز نوبت سوم و ۱۳۲هزار و ۴۰۵ دوز یادآور واکسن بوده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی