[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۹۵
  • دوره جدید

کم‌خونی و فقرآهن خود را با این خوراکی‌ها درمان کنید، روزنامه شیراز نوین

«فقر آهن» عارضه‌ای است که بسیاری از افراد به ویژه جامعه دختران و زنان با آن دست به گریبان هستند و کم‌خونی ناشی از آن خود می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.
به گزارش تسنیم، اما برای درمان فقر آهن، توجه به رژیم غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و با رعایت تدابیر غذایی می‌توان بر این عارضه غلبه کرد؛ در ادامه به 12 ترکیب غذایی و خوراکی‌هایی اشاره شده است که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌ها و مکمل‌های آهن و رفع فقر آهن باشد:
*خوراک پخته شده گردن گوسفند در شیرگاو هفته‌ای یک وعده
*عدس پلو با کشمش فراوان هفته‌ای یک وعده
*روزانه 7عدد تمرهندی + 21 عدد مویز + 9 عدد آلوخورشتی میل شود
*رب انار میخوش (ملس) یک قاشق غذاخوری + سرکه سیب یک قاشق غذاخوری + شیره انگور 3 قاشق غذاخوری + یک استکان آب شاه توت کاملاً طبیعی مخلوط و میل شود
*آب پزشده گوشت بلدرچین یا سوپ جو با گوشت گنجشک هفته‌ای یک وعده
*خوراک زبان گوسفند + 7 عدد زیتون سیاه میل شود
*آلبالو یا زغال اخته با گلپر فراوان در فصلش
*بورانی اسفناج + برگ چغندر میل شود
*خوراک آلواسفناج هفته‌ای یک وعده
*سبزی خوردنی مرکب از کاسنی تر و تازه + تره + بولاغ اوتی تر و تازه + جعفری + برگ چغندر + نعنا تازه میل شود
*فسنجان گردو + بادام درختی + پسته هفته‌ای یک وعده
* دمنوش میوه گل نسترن روزانه یک تا دو لیوان میل شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی