[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایران تنها مدعی بدون سرمربی همه در انتظار تصمیم نهایی، روزنامه شیراز نوین

انتخاب سرمربی جدید تیم ملی همچنان خبرساز و جنجالی است و شایعات زیادی درباره آن مطرح شده است.
به گزارش فوتبال 360، یورگن کلینزمن در روزهای اخیر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کره‌جنوبی انتخاب شد تا در بین قدرت‌های برتر آسیا، تنها تیم ملی ایران سرمربی نداشته باشد و همچنان رایزنی‌هایی برای انتخاب سکان‌دار جدید در حال انجام باشد. البته که مدیران فدراسیون فوتبال ایران نسبت به سایر کشورها مذاکرات خود را زودتر آغاز کردند اما فرایند فرسایشی انتخاب سرمربی جدید در کنار موضوع مشکلات مالی باعث شده تا همچنان جانشین کارلوس کی‌روش معرفی نشده باشد.
مدیران فدراسیون فوتبال در وهله نخست امیدوار به ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش بودند که حضور این سرمربی پرتغالی در تیم ملی قطر، عملاً پرونده حضور کی‌روش در تیم ملی را بست و بعد از اتمام کار این سرمربی پرتغالی، موضوع انتخاب سرمربی داخلی روی میز آمد و در هفته‌ گذشته این موضوع به اوج خود رسید و شایعات ضدونقیضی درباره انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال مطرح شد.
امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار، حمید مطهری و ساکت الهامی‌7 گزینه مطرح شده از سوی مدیران فدراسیون فوتبال بودند که قرار بود در جلسه این هفته هیئت‌رئیسه، برنامه این 7 سرمربی مورد بررسی قرار گیرد اما انصراف 5 چهره و بی‌تفاوتی نکونام و مجیدی به پیشنهاد مدیران فدراسیون باعث شد تا عملاً این موضوع از دستور کار خارج شود و مدیران فدراسیون به سراغ سایر گزینه‌ها بروند.
مهدی تاج که شخصاً مسئولیت مذاکره و انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را برعهده دارد، در مصاحبه اخیرش به تمایل مردم برای انتخاب سرمربی خارجی اشاره کرد تا نشان بدهد با وجود طرح اسامی ‌مختلف، همچنان اولویت فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی خارجی است. از همان ابتدا هم انتشار فهرست بلندبالای سرمربیان داخلی باعث شده بود تا بسیاری سیاست فدراسیون فوتبال را نشان دادن مسیر انحرافی بدانند و برخی کارشناسان معتقد بودند که مدیران فدراسیون تمایلی به انتخاب سرمربی داخلی ندارند.
*حرف‌های جنجالی آقای سخنگو
احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال که پیشتر در ماجرای برکناری دراگان اسکوچیچ و آمدن کارلوس کی‌روش مدعی شده بود که چنین موضوعی صحت ندارد و اسکوچیچ تا پایان جام جهانی 2022 همراه تیم ملی است و این اتفاق رخ نداد، بعد از اتمام جلسه هیئت‌رئیسه به میان خبرنگاران آمد و مدعی شد که گزینه‌های مدنظر فدراسیون فوتبال محدودتر شده‌اند.
اصولی در صحبت‌های خود چند نکته جنجالی را هم مطرح کرد؛ از جمله این که گزینه اول و دوم فدراسیون فوتبال تحت قرارداد هستند و همچنان هم گزینه داخلی و هم گزینه خارجی مدنظر مدیران فدراسیون است. او مدعی شد که گزینه‌های مدنظر فدراسیون از فوتبال ایران شناخت کاملی دارند و حتی سخنگوی فدراسیون فوتبال بحث رضایت‌نامه را هم پیش کشید و گفت: «قطعاً برنامه برای گرفتن رضایت‌نامه داریم. یکی از آن متغیر‌هایی که عرض می‌کنیم همین است. اگر سرمربی ما تحت قرارداد باشگاه باشد درباره‌اش بحث می‌کنیم».
*تاج چه تصمیمی می‌گیرد
سخنگوی فدراسیون فوتبال در شرایطی معیارهای جدید فدراسیون را برای انتخاب سرمربی معرفی کرد که بعد از اظهارات او، نام چند گزینه تکراری از جمله برانکو ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی، پاکو خمس و ژوزه مورایس در فضای رسانه‌ای به میان آمد. با این وجود اما به نظر می‌رسد که مهدی تاج تمایلی به انتخاب این گزینه‌ها ندارد و او مشغول رایزنی با مدیران دولت است تا بتواند منابع مالی لازم را برای انتخاب سرمربی جدید ایجاد کند.
تاج موازی با رایزنی با دولت در تلاش است تا پول‌های بلوکه شده ایران در (AFC) و (FIFA) را هم آزاد کند. گفته می‌شود که در صورت تأمین منابع مالی، رئیس فدراسیون فوتبال که در روزهای گذشته به صورت چراغ خاموش با گزینه‌های مدنظرش مشغول مذاکره بوده، احتمالاً از گزینه مدنظرش رونمایی می‌کند و احتمالاً با وجود تکذیب‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال، اگر منابع مالی تأمین شود و مشکلات بر سر راه تاج برطرف شود، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران شخصی خارج از گزینه‌های مطرح شده‌ای باشد که از کدهای صحبت‌های سخنگوی فدراسیون فوتبال استخراج شده است!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی