[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار منطقه یک شیراز: دغدغه فضای سبز را داریم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
افزایش ۲۰۰درصدی اعتبارات عمرانی، تعیین تکلیف باغ‌های خارج از محدوده استحفاظی، مناسب‌سازی محورهای اصلی و فرعی، معرفی تقاطع‌های الگو، چالش‌زدایی از حوزه ترافیک، رشد بودجه‌های عمران و خدمات شهری و در نهایت عزم راسخ برای خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان، مهم‌ترین مواردی بود که شهردار منطقه یک شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
عبدالصالح رستم‌زاده صبح پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان تخصیص اعتبار به این منطقه گفت: بودجه عمرانی در سال 1402 معادل 370میلیارد تومان است که با حمایت شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر، بیش از 200 درصد افزایش یافته است. او بیشترین حجم افزایش بودجه را مربوط به شهرداری منطقه 1 شیراز دانست و افزود: نگاه برخوردار به این منطقه در گذشته یک آسیب بود و با افزایش بودجه کاستی‌های گذشته تا حدودی جبران خواهد شد. این مقام مسئول همچنین از تحقق ١٠٠درصدی درآمد پیش بینی شده در سال جاری خبر داد و گفت: ١٧٠٠میلیارد تومان سهم تکلیفی منطقه محقق شده و در حال عبور از آن هستیم. 
شهردار منطقه یک با اشاره به این موضوع که سی و پنج درصد از درآمد شهر شیراز برعهده منطقه یک است، افزود: در حوزه شهرسازی پروانه‌های ساختمانی دومرحله‌ای صادر می‌شود و در بخش پروانه شهرسازی به مباحث معماری، طراحی، نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه شده است.
رستم زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: در یازده‌ماهه سال جاری بیش از 350 فقره پایان کار، 250 فقره عدم خلافی، 310 فقره موافقت اصولی و 56 فقره فیش نوسازی صادر شده است. وی در بحث محرومیت‌زدایی تأکید کرد: این طرح‌ها در محله‌های ابیوردی، چوگیا، مهدی‌آباد، محمودیه و سایر مناطق کم‌برخوردار اجرا می‌شوند. او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به دنبال افزایش سرانه فضای سبز هستیم، گفت: با توجه به جمعیت ١۶٠هزار نفری منطقه، برنامه‌های مرتبط با عمران و خدمات شهری متعددی پیش‌بینی شده است. این مقام مسئول با تشریح شماری از این گروژه‌ها گفت: طرح‌های توسعه ای فضای سبز در محورهای چمران، مشکین فام، و سمیه اجرا شده و تبدیل باغ‌های ناصری، رامجردی و باغ تپه به بوستان‌های شهری، از دیگر اقدامات در این حوزه هستند.
شهردار منطقه یک درباره باغات این منطقه گفت: باغ‌های خصوصی در قصردشت دارای مالک خصوصی بوده و برخی از آنها از طریق مراجع قضایی به‌دنبال دریافت پروانه هستند. همچنین تلاش داریم تمام باغ‌ها حفظ شوند و آنهایی که خارج از حوزه استحفاظی هستند نیز به عنوان فضای عمومی شهری وارد عرصه خدمات‌رسانی به مردم شوند. وی افزود: در سال 1401 حساسیت ویژه ای در کمیسیون ماده 7 در خصوص درختان وجود دارد و تک تک درختان به عنوان سرمایه شهر دیده می‌شوند؛ حتی اگر مالکی درخت کهنسالی را به اجبار ما حفظ می‌کند، این پیش بینی شده که به وی ضابطه بیشتری تعلق بگیرد. او در بحث خدمات شهری نیز طی آماری اعلام کرد: در سال جاری سی دستگاه ورزشی، بیش از 120 سطل زباله و 230 صندلی در منطقه یک نصب و 219 تابلو غیرمجاز جمع‌آوری شده است. در حوزه مدیریت آب‌های سطحی نیز لای‌روبی کانال‌ها 26هزار متر بوده است. رستم‌زاده با اشاره به اقدامات زیباسازی شهر گفت: امسال بیش از سه‌هزار متر دیوار مشرف به معابر رنگ‌آمیزی شد و بیش از 1.5میلیارد تومان پاک‌سازی دیوارها هزینه داشت. متأسفانه هرزنویسی‌‌ها، نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌هایی که گاه چندصد میلیون هزینه شده است را مخدوش کرده‌اند. او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که در شیراز چیزی به نام تراکم‌فروشی نداریم،‌ اظهار داشت: شهر شیراز از معدود کلان‌شهرهای کشور است که ضابطه هر ملک در طرح تفصیلی مشخص شده و شهرداری مجری آن است. رستم‌زاده در توضیحات خود با بیان اینکه تقاطع‌های ۱۵ خرداد، سینما سعدی، سه‌راه عفیف‌آباد و چهارراه ستارخان به عنوان تقاطع‌های الگو، در منطقه یک شیراز مناسب‌سازی می‌شوند، از آغاز مطالعه و طراحی نشانه شهری در خیابان قصردشت خبر داد. همجنین تعیین تکلیف میدان مطهری و گره کور ترافیکی آن نیز در گرو اعلام و نهایی شدن طرح جامع ترافیک شیراز است و به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و انجام اقدامات بیهوده منتظر طرح جامع ترافیکی در حال بررسی در دانشگاه شیراز هستیم. وی همچنین از احداث باغ بانوان در منطقه خبر داد و بیان کرد: احداث باغ مهربانو برای بانوان در سال آینده در منطقه یک و اجرای فاز ۲ باغ راه شهید رادفر در گلزار شهدای مهدی‌آباد به سمت قدوسی غربی را 
در نظر داریم.
شهردار منطقه یک در پاسخ به سؤالی درمورد حاشیه‌های ایجادشده در مورد یکی از مشاوران خود، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است که ثروتمندترین و مرغوب‌ترین اراضی شهر شیراز در محدوده شهرداری منطقه یک قرار دارد و در ایام الله دهه فجر پروژه‌های مختلفی در این محدوده کلنگ‌زنی شدند و به بهره برداری رسیدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی