[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۶۶
  • دوره جدید

حمل‌ونقل ارزان شعار بود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و پاسخ گویی شورای اسلامی شهر شیراز، در نخستین دستور کار جلسه علنی این شورا که دیروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه برگزار شد، نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر ایراد به مصوبه‌ای با موضوع تعیین بهای بلیت سال ۱۴۰۰ مترو شیراز با نرخ شناور بررسی و با کسب آرا به تصویب رسید.
در ماده‌واحده این مصوبه بند الف مصوبه پیشین اصلاح شده و براساس آن، مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی ۶هزار ریال تعیین شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی‌شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد. 
بدین‌ترتیب مسافران باید برای طی هر مسافتی و در بدو ورود به مترو ۶هزار ریال پرداخت کنند و مابقی نرخ در هنگام خروج بر اساس کیلومتر مسیر طی شده به این شرح محاسبه می‌شود: از صفر تا 
5/2 کیلومتر ۲هزار ریال، از 51/2 تا ۵ کیلومتر ۳هزار ریال، از 01/5 تا ۸ کیلومتر ۴هزار ریال، از 01/8 تا ۱۱ کیلومتر ۵هزار ریال، از 01/11 تا ۱۵ کیلومتر ۵هزار و ۵۰۰ ریال، از 01/15 تا ۱۹ کیلومتر ۶هزار ریال و از 01/19 تا 58/22 کیلومتر ۶هزار و ۵۰۰ ریال. 
در تبصره این مصوبه عنوان شده است که درصورتی‌که مسافران بهای بلیت را در خروجی مترو پرداخت نکنند، مبلغ ۱۰هزار ریال از موجودی کارت آن‌ها در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر می‌شود. 
دستور کار دوم این جلسه به ایراد دیگر فرمانداری بر «آیین‌نامه مدیریت و انتشار داده‌های شهری» اختصاص یافت و اعضای شورا دوباره این موضوع را به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات ارجاع دادند. 
همچنین درباره لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری هفته نکوداشت شیراز که از کمیسیون تلفیق شورا ارائه شده بود، در این جلسه تصمیم‌گیری شد و اعضای شورا تا آخر ماده ۴ را بررسی کردند؛ مقرر شد از ماده ۵ تا آخر آیین‌نامه مجدداً به هیئت رئیسه شورا بازگردانده شود و پس از واکاوی مجدد، دوباره به صحن شورا ارسال شود.
دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز به طرح جامع فضای سبز شهری، اختصاص یافت که با ماده‌واحده‌ای به تصویب رسید؛ بر اساس این ماده‌واحده طرح جامع فضای سبز شهر شیراز مشتمل بر ۱۸ مجلد در چهار بخش مطالعات موضوعی، ارزیابی‌ها، امکان‌سنجی و تلفیق و برنامه‌ریزی مصوب شد. 
شوراییان در ادامه به بررسی موضوع ساختار سازمانی شورای اسلامی شهر شیراز پرداختند و آن را با حداکثر آرا به تصویب رساندند. 
همچنین در این جلسه اعضای شورا به پیشنهاد کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک درباره تفکیک سازمان حمل‌و‌نقل مسافر به دو سازمان مجزا با عنوان‌های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی و سازمان مدیریت اتوبوس‌رانی، تبادل نظر کردند؛ در همین زمینه مقرر شد شهرداری شیراز با هدف تفکیک سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل مسافر شیراز به دو سازمان یادشده و همچنین ادغام پایانه‌های مسافربری با سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار، اقدام کند و در گام نخست برای هر سازمان تفکیک‌شده و نیز سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار، اساسنامه‌هایی جداگانه در طول یک ماه آینده تدوین کند و آن را برای تصویب به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه دهد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی