[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

درخشش بانوی فسایی در تکواندو ناشنوایان ، روزنامه شیراز نوین

بانوی تکواندوکار فسایی، ۲ نشان طلا آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان کسب کرد. مریم خدابنده تکواندوکار اهل شهرستان فسا از توابع استان فارس در رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در قرقیزستان در حال برگزاری است در بخش پومسه تیمی ‌و انفرادی ۲ نشان طلا کسب کرد و افتخاری دیگر برای فارس و کشور به دست آورد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، خدابنده روز پنجشنبه درنخستین روز از برگزاری این پیکارها در بخش تیمی ‌پومسه با ترکیب مرتضی رضاصفت به مصاف حریفان رفتند و موفق به کسب نشان ارزشمند طلا شدند.
همچنین این ورزشکار پر افتخار در بخش انفرادی پومسه هم حریفانش را از پیش رو برداشت و به دومین مدال طلای این رقابت دست یافت.
خدابنده سابقه سه دوره حضور در المپیک و چندین مدال رنگارنگ جهانی و آسیایی دارد. خدابنده که مدرک کارشناسی تربیت بدنی دارد سابقه سه بار حضور در المپیک ناشنوایان را در کارنامه ثبت کرده است.
این تکواندو کار فسایی، نخستین مدال خود را در المپیک ۲۰۱۳ بلغارستان در بخش کیورگی با نشان برنز کسب کرد و در المپیک ۲۰۱۷ ترکیه و در بخش پومسه هم مدال برنز گرفت.
خدابنده همچنین سه مدال برنز آسیایی، مدال طلا و نقره جهانی مجازی آنلاین و چندین مدال رنگارنگ کشور و دانشگاهی را در کارنامه دارد و در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱، به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا، ورزشکاران ایران در سه رشته تکواندو، جودو و کشتی در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده‌اند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی