[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعلام ویژه برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) برای نیمه شعبان، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، ویژه برنامه‌های متنوعی در قالب شادپیمایی، برپایی جشن و محافل فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، حجت الله طلایی یکشنبه ۱۴ اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‌های جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) از سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، به مدت سه روز در صحن و سرای این بارگاه نورانی برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین فرح‌زاد درباره فضائل و مناقب حضرت ولی عصر(عج) به ایراد سخن می‌پردازد و حاج مهدی سروری، مولودی خوانی می‌کند. در ادامه ضمن سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق از ساعت ۲۳:۳۰، مناجات شعبانیه با نوای برادر سیدمصطفی موسوی‌نژاد قرائت خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به ویژه برنامه‌های سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هم‌زمان با این مناسبت از ساعت ۹:۳۰ پیاده روی و شادپیمایی مردمی‌ از میدان شهدا (فلکه شهرداری) تا حرم مطهر برگزار و ظهر نیمه شعبان، مراسم مولودی‌خوانی و اجرای سرود، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود. در شام این میلاد باسعادت نیز حجت‌الاسلام والمسلمین فرح‌زاد، سخنرانی و مداحان اهل بیت (ع)، مدیحه‌سرایی می‌کنند.
او اضافه کرد: پنجشنبه نیز ویژه‌برنامه ولادت باسعادت امام مهدی(عج) و بزرگداشت شهیدآیت‌الله ربانی شیرازی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و قرائت دعای کمیل با نوای حاج مهدی سلحشور برگزار می‌شود.
طلایی در ادامه به محافل قرآنی تدارک دیده شده در این روزها اشاره کرد و گفت: دوشنبه ۱۵ اسفندماه، همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء، محفل انس با قرآن کریم ویژه عموم زائران، با تلاوت پیمان رضایی قاری ممتاز استان فارس همراه با اجرای تواشیح، برنامه حافظان خردسال قرآن، مسابقه و اهدای جوایز متبرک، در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌گردد، از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه نیز محفل قرآنی ویژه بانوان همراه با قرائت زیارت آل یاسین و مولودی خوانی، در رواق دارالذکر برپا خواهد شد.
او اضافه کرد: سه‌شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور شعرای برتر استانی، ویژه برنامه شعرخوانی «عصر شعر انتظار» در ثنای امام زمان(عج) در رواق دارالعباده حرم مطهر اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر به «پویش ختم صلوات» اشاره کرد و گفت: به مناسبت این میلاد مسعود و مبارک، به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) پویش ختم صلوات همراه با قرعه کشی و اهدای هدایای متبرک حرم مطهر، از روز دوشنبه تا پایان جمعه ۱۹ اسفندماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تعداد صلوات ختم شده را به همراه نام و نام خانوادگی به شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی ‌آستان مقدس ۱۰۰۰۰۱۵۲۲ ارسال کنند.
او در ادامه به کارگاه آموزشی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ کارگاه «عظمت مادرانه» با موضوع «شیوه‌های ایجاد صبر و تحمل در کودکان»، در تالار شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر و هم‌زمان با آن، کارگاه «شکوه دخترانه»، با موضوع «بالابردن صبر و تحمل کودکانه» ویژه دختران هفت تا ۱۱ سال، در بوستان کودک برگزار خواهد شد.
نورافشانی آسمان حرم مطهر در ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان (شامگاه سه‌شنبه)، حکاکی بر روی نگین انگشتر توسط استاد آتش باز از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند و برپایی چهار موکب و ایستگاه‌های صلواتی در جوار حرم مطهر، از دیگر برنامه‌های این ایام خجسته است که معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) به آن‌ها اشاره کرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی