[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۵۷
  • دوره جدید

۴ فایده نخودسبز را بشناسید، روزنامه شیراز نوین

نخودسبز، یکی از سبزیجات بهاری است که منبع غنی از فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. گرچه می‌توان همیشه از کنسرو نخودسبز استفاده کرد اما بهار فرصت مناسبی برای لذت بردن از طعم تازه آن است.
به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب، به 4 مورد از خواص اصلی این سبزی پرداخته‌ایم که به ترتیب عبارتند از:
1. بهبود عملکرد گوارش بدن
نخودسبز منبع غنی فیبرهاست و 100 گرم آن حدود یک چهارم نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند. فیبرها حرکات روده‌ها را تحریک و در نتیجه از بروز یبوست پیشگیری می‌کنند. این ترکیبات غذایی همچنین با حفظ باکتری‌های مفید روده در تعادل فلور روده‌ای مؤثر هستند.
2. افزایش احساس سیری
نخودسبز تقریباً سه برابر بیشتر از دیگر سبزیجات پروتئین دارد. همچنین، گرچه نشاسته بالایی دارد اما شاخص گلیسمی‌آن پایین است. در نتیجه بدون اینکه قند خون را بالا ببرد، بدن را مدت طولانی‌تری در حالت سیری نگه می‌دارد.
3. تقویت بینایی
لوتئین و زیگزانتین دو ترکیب رنگدانه‌ای ماکولای شبکیه هستند که به‌طور طبیعی از چشم در برابر امواج فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه خوراکی‌های سرشار از این دو ماده مانند نخودسبز در پیشگیری از استحاله ماکولای چشم مؤثر است.
4. مقابله با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد
نخودسبز منبع غنی از بتاکاروتن و منگنز است که 100 گرم آن 13 تا 16 درصد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند. این دو ماده خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارند و از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی