[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۵
  • دوره جدید

بهترین زمان ورزش در ماه رمضان ، روزنامه شیراز نوین

مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی فارس‌گفت: ورزشکاران تمرین ورزشی خود را به بعد از افطار موکول کنند. دکتر رحیمی ‌افزود: انتخاب زمان مناسب  برای ورزش یکی از نکات بسیار مهمی ‌است که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند و توصیه می‌شود زمانی انتخاب کنند که انرژی کافی برای ورزش دارند، اما تأکید می‌شود بلافاصله پس از افطار نباید به تمرین پرداخت. وی افزود: بهترین زمان انجام تمرینات یک تا سه ساعت پس از افطار است و در صورتی که مجبور به فعالیت قبل از افطار بودید، تمرین با افطار حداقل باید یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد. این متخصص تغذیه افزود:برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که در شرایط بی‌غذایی پس از تمرین به وجود می‌آید لازم است فعالیت با شدت سبک و متوسط انجام  شود. دکتر رحیمی ‌بیان کرد:بهترین فعالیت بدنی  در طول ماه رمضان، فعالیت سبک و با شدت کم مانند پیاده‌روی و دویدن آرام و حرکات نرمشی است. در واقع هدف از فعالیت در ماه رمضان حفظ آمادگی بدنی است. مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی فارس ادامه داد: ورزشکاران روزه‌دار می‌توانند با مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند ماکارونی و برنج در سحری همراه با انواع خورشت‌ها و استفاده از میوه‌ها مانع مشکلات ناشی از کمبود مواد قندی و آب شوند. وی افزود: یکی از مشکلات کمبود آب بدن است، بنابراین کمبود آب باید بین افطار  تا سحر  با مصرف انواع آش‌ها، آب‌میوه‌های طبیعی، شیر، ماست، چای کم‌رنگ و انواع سوپ‌ها و مصرف آب یا شربت با شیرینی کم ضمن تمرین  برطرف شود. همچنین توصیه می‌شود ورزشکاران به‌جای استفاده از زولبیا و بامیه از خرما، کشمش و انجیر در حد متعارف استفاده کنند. توصیه می‌شود ورزشکاران از مصرف غذاهای سرخ کرده و چرب اجتناب کنند. ورزشکاران توجه کنند که 1-3 ساعت بعد از افطار می‌توانند یک فعالیت بدنی سبک انجام دهند و سپس از شام که فاقد مواد سرخ شده، کرم دار، چربی و خامه است مانند آب‌گوشت و انواع خورشت‌ها استفاده کنند. مصرف سالاد و میوه  به‌خصوص مصرف میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه  جایگاه خاصی درماه مبارک رمضان دارند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی