[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

مواد غذایی که پوست را چندسال جوان‌تر می‌کند، روزنامه شیراز نوین

برخی از افراد برای داشتن پوستی جوان و زیبا راه حل‌های پر ریسک و دشواری را امتحان می‌کنند درحالی که بسیاری از مواد تأثیر زیادی بر جوان‌سازی پوست دارند.
به گزارش نمناک، کدام یک از شما تمایل دارید که بدون رعایت روتین‌های سخت مراقبت از پوست، یک پوست جوان و شاداب داشته باشید؟ قطعاً همه. فرایند بالا رفتن سن و پیر شدن، متأسفانه فرایندی کاملاً طبیعی است و معمولاً از 30 سالگی به بعد پوست هم علائم بالا رفتن سن را در خودش نشان می‌دهد. اما شما می‌توانید در سن 50 سالگی هم کاملاً جوان به نظر برسید، به شرطی که مواد غذایی و خوراکی‌هایی مصرف کنید که عامل جوان ماندن پوست هستند.
به همین منظور قصد داریم که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما بگوییم که چه مواد غذایی بخورید تا پوست جوانی داشته باشید. برای این که پوست‌تان سالم باقی بماند، باید میوه، سبزیجات و چربی‌های سالم استفاده کنید. رنگدانه‌های نارنجی و قرمز موجود در میوه و سبزیجات می‌توانند تناژ پوستی را در عرض 6 هفته تغییر دهند و متوجه شوید که زردی و قرمزی پوست شما از بین رفته است و در نتیجه پوست مرطوب و سفتی را با خوردن مواد غذایی زیر تجربه خواهید کرد:
میوه‌های جوان کننده پوست
هندوانه - تمشک سیاه-  بلوبری - رازبری - توت فرنگی - موز - گوجه فرنگی - انگور قرمز - انار - کیوی - خیار. 
سبزیجات جوان کننده پوست
هویج - سیب زمینی شیرین - اسکواش و کدو تنبل - سبزیجات برگ دار مانند اسفناج - فلفل‌ دلمه‌ ای - بروکلی - قارچ - کنگر فرنگی - تربچه- زردک - مارچوبه - کلم. 
چربی‌های سالم برای جوانی پوست
روغن زیتون خالص که می‌توانید آن را در دسر هم استفاده کنید - روغن نارگیل - روغن ماهی - مکمل امگا 3- آووکادو- تخم کتان - انواع آجیل‌ها از جمله گردو، بادام، بادام برزیلی، بادام هندی - دانه‌ها، دانه کدو تنبل و دانه آفتاب‌گردان - آجیل.
سایر مواد غذایی جوان کننده پوست
کاکائو- شکلات تلخ - ادویه‌ها شامل سیر- زردچوبه-دارچین- فلفل قرمز یا فلفل چیلی- زنجبیل- رازیانه- جعفری- زیره سبز- گشنیز- نعنا - جوز- شوید- ترب کوهی - آب قلم - نخود - کوینوا.
نکات پایانی
بعضی از نوشیدنی‌ها هم باعث جوان‌تر شدن صورت می‌شود، مانند چای بابونه یا چای سبز.‌ چای سبز آنتی اکسیدان بالایی دارد و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
نوع پخت غذا هم اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر این سبزیجات و مواد را خام استفاده کنید یا خیلی کم آن را بپزید، خطر ابتلا به سرطان مانند سرطان ریه، دهان، معده‌ شکم و روده کاهش پیدا می‌کند.
همچنین سبزیجات و میوه‌های تازه را از مکان‌‌های معتبر خریداری کنید که محصولات ارگانیک دارند تا بتوانید از حداکثر خواص آن‌ها بهره ببرید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی