[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۸۹ بیمار دارای علائم کرونا بستری هستند، روزنامه شیراز نوین

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازآخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز چهارشنبه هفدهم اسفند ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و ۲۶۸هزار و ۸۰۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت شناسایی 
شده است.
وی افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۳۸هزار و ۸۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳هزار و ۷۲۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۳۰هزار و ۷۲۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸هزار و ۹۹۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
به گفته وی، با بستری ۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۸۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند. او در ادامه گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۷۲ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۴هزار و ۳۶۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۹هزار و ۶۰۸ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۵هزار و ۲۷۰ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۲۸۹ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۹۲ دوز نوبت سوم و ۱۳۵هزار و ۹۵۷ دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی