[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عزم جهادی برای تأمین زمین ، روزنامه شیراز نوین

معاون عمرانی استان فارس اعلام کرد: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم، قرار است چهارمیلیون مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ساخته شود که سهم فارس در این طرح ۲۶۰هزار واحد مسکونی است. پیشبرد طرح‌های نهضت ملی مسکن در فارس نیازمند تصمیمات مهم و 
کاربردی است. 
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، محمود رضایی کوچی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، افزود: تأمین زمین مناسب و توسعه مسکن ملی در شهرها و روستاهای این استان نیازمند اخذ تصمیمات جهادی است. مدیر کل جدید بنیاد مسکن در این عرصه وظایفی خطیر و مهم دارد که امید است با همدلی و مشارکت همه مدیران دستگاه‌ها این وظایف و کارکردها به خوبی انجام گیرد.
رضایی کوچی افزود:‌ موضوع تأمین زمین از جمله مباحثی است که باید به صورت کارشناسی بررسی گردد و زمین مناسب در اختیار طرح ملی مسکن قرار گیرد. باید خدمات شهری مناسب در این مجموعه شکل گیرد که بتوان در آن ساخت و ساز انجام داد.
وی اضافه کرد:‌ اداره راه و شهرسازی استان فارس بخش عمده ای از زمین مورد نیاز را مشخص کرده است و بخشی هم مربوط به اراضی مردمی است. از آنجا که سهم فارس ۲۶۰هزار واحد است، اما ۲۸۰هزار نفر ثبت‌نام کردند که پس از پالایش عدد نهایی استخراج خواهد شد.
معاون استانداری فارس بیان داشت:‌ در بحث اجرای منابع مالی پروژه یک بخش آورده مردمی است که در اقساط مختلف دریافت می‌شود و بخش عمده ای از منابع هم تسهیلات بانکی است که مبلغ ۴۵۰میلیون تومان برای کلان شهرها در نظر گرفته شده و برای شهر‌های کوچک هم این رقم کمتر است.
سید علیرضا حمیدی مدیرکل جدید بنیاد مسکن هم در این مراسم با بیان اینکه در مسیر محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی پرتلاش و پرامید حرکت خواهیم کرد، از همه مدیران و مسئولان اجرایی خواست تا با هم افزایی و تعامل در مسیر سخت محرومیت زدایی یار و مددکار باشند. مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای اجرای طرح‌های عمران روستایی، طرح‌های هادی، بهسازی مسکن روستایی، روان‌سازی اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی، ساخت مسکن شهری، اعطای اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت استفاده خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی