[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۲۹۵
  • دوره جدید

کاهش بوروکراسی تولید ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری فارس گفت: با توجه به اهمیت حفظ اشتغال موجود و توسعه اشتغال پایدار در سطح استان، با نگاه ویژه به بنگاه‌های کوچک و متوسط که بیشترین اشتغال استان نیز مربوط به این بنگاه‌هاست، کلیه فرایند‌های اخذ مجوزات موردنیاز برای شروع کسب و کار در واحد‌های صنفی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، هاله فولادفر بیان داشت: در راستای تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، با همکاری اتاق اصناف فارس کمیته ویژه ای جهت رسیدگی به در خواست‌های متقاضیان اخذ پروانه کسب صنفی و بررسی کامل فرایند‌های اخذ مجوزات لازم جهت شروع کسب و کار تشکیل می‌گردد.
هاله فولادفر عنوان داشت: هدف از تشکیل این کمیته بهبود فضای کسب و کار در استان در حوزه اصناف، کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان و در عین حال شناسایی و پایش دستورالعمل‌ها و مقررات دست و پاگیر در این حوزه و پیگیری جهت رفع موانع کسب و کار می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و در عین حال تغییر سلیقه و ذائقه متقاضیان، بالطبع رسته‌های جدیدی در حوزه کسب و کار شکل می‌گیرد، افزود: باید در خصوص پاسخ گویی به نیاز بازار به این مشاغل به سرعت رسیدگی و اتخاذ تصمیم گردد. لزوم اطلاع رسانی کامل در زمینه فرایند‌های اخذ مجوزات قانونی، ایجاب می‌نماید که کارگروه ویژه ای در این رابطه تشکیل شود و به طور مستمر بر نحوه صدور مجوزات موردنیاز نظارت لازم را داشته باشد.
فولادفر با تأکید بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع موانع کسب و کار و لزوم تسریع در ارسال پاسخ استعلام‌های انجام یافته اعلام داشت: تمام مراحل اخذ مجوزات موردنیاز دریافت پروانه کسب صنفی از طریق سامانه اصناف ایرانیان و سامانه سام صورت می‌گیرد و در هر مرحله قابلیت گزارش گیری و رصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و برنامه ریزی به گونه ای انجام می‌شود که صدور مجوزات در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی