استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به جرگه دانشمندان پُراستناد جهان پیوست، روزنامه شیراز نوین

طبق نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه مِی سال ۲۰۲۱ میلادی، در نظام رتبه‌بندی Essential Science (ESI)Indicators، دکتر «یونس قاسمی»، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها عضو هیئت علمی این دانشگاه بود که در زمره یک درصد دانشمندان پُراستناد جهان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این موفقیت و سپاس از تلاش‌های علمی این استاد دانشکده داروسازی، توضیح داد: مبنای رتبه بندی بین المللی طلایه داران دانش(ESI)، گردآوری و واکاوی اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادها در پایگاه علمی Web Of Science است.
دکتر«عباس رضائیان زاده» افزود: در همین راستا و با شمارش تعداد استناد به پژوهش‌های محققان جهان در ۱۰سال پیش، پژوهشگران در ۲۲ رشته علمی، طبقه بندی می‌شوند و این رتبه بندی هر دو ماه یک بار روزآمد می‌شود.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزیده شدن تعدادی از اساتید این مرکز علمی مهم کشور و منطقه به عنوان دانشمندان برتر جهان از سال‌های پیش تاکنون، ابراز امیدواری کرد تا با حرکت فزاینده و شتابان ارتقای کیفیت مقالات علمی اعضای هیئت علمی، در سال‌های آینده نیز شاهد کسب این دستاوردهای علمی باشیم.
دکتر «یونس قاسمی» که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان پیوسته است، استاد زیست فناوری دارویی از گروه آموزشی بیوتکنولوژی دارویی و مرکز تحقیقات دارویی در دانشکده داروسازی شیراز است.