[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۱۹
  • دوره جدید

توسعه خدمت‌رسانی با تعرفه‌های عدالت‌محور، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: تمامی شهرهای استان فارس از اینترنت پرسرعت بهره مند شده و ضریب پهنای باند از 21 گیگابایت در سال گذشته به 48 گیگابایت افزایش یافته است که این امر جهش دو برابری را نشان می‌دهد. 
فرشید ایزدی صبح دیروز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه برای همراه شدن با تحولات جهانی در حوزه تکنولوژی نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت شهروندان هستیم، اظهار داشت: علی رغم رشد تورم، سالیان طولانی است که تعرفه‌های مخابراتی افزایشی نیافته و امروزه برای ارتقای شبکه و گسترش سطح خدمت‌رسانی، نیازمند عدالت‌محور شدن تعرفه‌ها هستیم.
وی با تشریح بخشی از خدمات مخابرات فارس در سال‌های اخیر افزود: در سال گذشته 44هزار شماره تلفن ثابت در استان ایجاد شد و شمار خطوط ثابت به رقم 1میلیون و 560هزار مشترک فعال رسید. شرکت مخابرات ایران برای هر منطقه تعداد خطوط تلفنی که باید برقرار شوند را در ابتدای هر سال تعیین می‌کند و در استان فارس با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر اهالی مخابرات استان توانستیم رشد 103 درصدی را نسبت به تعهداتی که تعیین شده بود، محقق کنیم.
این کارشناس ارشد حوزه ارتباطات با اشاره به اینکه در زمینه خطوط ADSL در حدود 68هزار دایری داشتیم و این آمار جهش قابل ملاحظه ای را نسبت به سال 98 نشان می‌دهد، اظهار داشت: ضریب نفوذ همراه اول تا اسفندماه 99 در استان فارس معادل 86 درصد است که با سرمایه گذاری‌های انجام شده کمیت و کیفیت خدمات در آینده نزدیک رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. ایزدی در ادامه با بیان اینکه 275میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه پروژه‌های مخابراتی استان انجام شده و این رقم با اضافه شدن هزینه طرح‌های توسعه و نگهداری افزایش چشمگیری خواهد یافت، افزود: در بحث درآمدزایی شرکت مخابرات منطقه ای فارس با افزایش درآمد روبه‌رو بودیم، اما ضریب سوددهی کاهشی بوده است؛ بدین معنا که تعداد مشترکان افزایش یافته اما تعرفه درآمد سال‌های زیادی است که تغییری نکرده است. مدیر مخابرات منطقه فارس در بخش دیگری از نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمامی شهرهای استان به اینترنت دسترسی دارند، تصریح کرد: تعامل خوبی در روابط شهرداری شیراز و مخابرات منطقه ای فارس برقرار است. ما هم با نظرات کارشناسی کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر سامان‌دهی دکل‌های مخابراتی موافق هستیم و اقدامات مؤثری هم در این زمینه انجام شده است. تجمیع و یکپارچگی دکل‌های اپراتورهای مختلف به منفعت شرکت‌های مخابراتی و مردم است؛ بنابراین از این طرح استقبال می‌کنیم. وی در ادامه افزود: شهروندان به این حقیقت آگاه باشد که دکل‌های مخابراتی مشکلی ایجاد نمی‌کنند و در حال حاضر برای تقویت خدمات نیاز به احداث سایت‌های جدید داریم و هزینه آن نیز به مشترکانی که تمایل به همکاری با مخابرات دشته باشند، پرداخت خواهد شد. در مناطقی مانند کیان آباد، محلاتی، شهرک بهشتی، آقایی، شهرک آرین و شهرک گلستان باید دکل‌های جدیدی برای تقویت شبکه نصب شود و این امر بدون همکاری شهروندان محقق نخواهد شد. همچینین شهروندان می‌توانند مشکلاتی که در زمینه آنتن دهی یا سایر مشکلات مخابراتی وجود دارد را با سامانه 9990 در میان گذاشته و به آنها رسیدگی خواهد شد.
ایزدی در ادامه با بیان اینکه میزان سرقت تجهیزات مخابراتی نسبت به سال 96 سه برابر افزایش یافته، خاطرنشان کرد: با قوه قضایی و نیروی انتظامی همکاری‌های خوبی برای مقابله با سارقان در این زمینه شکل گرفته است. وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه نهضت ارتقای تکنولوژی در ایران و جهان رخ داده و بیماری کرونا زمینه ساز این جهش بزرگ بوده، خاطرنشان کرد: همراه اول در ایران همسو با تحولات و دستاوردهای نوین جهانی به پیش می‌رود و علی رغم کاستی‌ها و مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا کیفیت ارائه خدمات را در سطح استانداردهای جهانی به پیش بریم. در حال حاضر نیمی از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند که شرایط در کشور ما و استان فارس به مراتب مطلوب تر است. مدیر مخابرات منطقه فارس در ادامه به اقداماتی که برای همسو شدن فارس و شیراز با تکنولوژی‌های نوین جهانی انجام شده اشاره کرد و افزود: اینترنت نسل پنجم در بلوار جمهوری به صورت پایلوت راه اندازی شده است و به صورت رسمی در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. برای ارائه این خدمت به تعداد دکل‌های بیشتری نیاز داریم و بدون همکاری شهروندان این مهم محقق نخواهد شد. بر اساس این گزارش شایان ذکر است شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه 2000 نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند و سامانه 2010 پاسخ‌گوی مشتریان تجاری است. همچنین واحد ارتباطات مردمی مخابرات فارس به شماره 2021 پذیرای نظرات شهروندان است و شماره 20117 خدمات خرابی تلفن ثابت را ثبت و رسیدگی می‌کند. شهروندان برای برخورداری از خدمات پشتیبانی و فروش اینترنت مخابرات می‌توانند با شماره 2020 تماس بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی