[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۲۱
  • دوره جدید

اوتمیل یخچالی، روزنامه شیراز نوین

 مواد لازم برای 1 نفر
بلغور جو دوسر: یک دوم پیمانه
شیر یا شیر بادام: یک دوم پیمانه
ماست یونانی: یک چهارم پیمانه
نمک:1 پنس
عسل: 1-3 قاشق چای‌خوری

اوتمیل یخچالی چیست؟
مخلوطی از بلغور جو دوسر، مقداری مایعات، کمی نمک و یک ماده شیرین کننده به دلخواه. کافی است همه مواد را داخل شیشه درداری بریزید و با هم مخلوط کنید. در شیشه را ببندید و آن را تا صبح در یخچال قرار دهید. برای ‌این که اوتمیل یخچالی بهترین بافت ممکن را پیدا کند بهتر هست که حداقل 8 ساعت در یخچال بماند. ولی اگر عجله داشته باشید بعد از 4 ساعت قابل مصرف هست.
مطمئنم بعد از ‌این که ‌این صبحانه خوشمزه را امتحان کنید با خودتان می‌گویید ‌ای‌کاش زودتر از ‌این با آن آشنا شده بودی، چون هم خوشمزه است، هم مقوی و هم فوری. تازه اوتمیل رژیمی ‌هم هست. و یک نکته خیلی خوب دیگر ‌این هست که مواد مختلفی را می‌توانید به آن اضافه کنید. بله، اوتمیل یخچالی طعم‌های متنوعی دارد. من به شخصه نمی‌توانم فقط یکی را انتخاب کنم، به همین خاطر می‌خواهم 5 نوع مختلفش را د‌ر این مطلب آموزش بدهم.

 طرز تهیه
بلغور جو دوسر، شیر، ماست، نمک و مقدار دلخواه عسل را در شیشه یا کاسه‌ای بریزید. بسته به طعمی ‌که (از بین 5 طعم لیست زیر) انتخاب کردید سایر مواد لازم به جز مواد مورد نیاز تزیین را اضافه کنید، هم بزنید، در ظرف را ببندید و از شب تا صبح در یخچال قرار دهید.
صبح روز بعد روی اوتمیل مغز یا میوه‌های بیشتر به دلخواه اضافه و نوش جان کنید. اوتمیل رژیمی ‌شما آماده است.
* اگر به جای ماست یونانی از ماست ساده استفاده کردید مقدار شیر را کمتر کنید.

 اوتمیل یخچالی خوشمزه با 5 طعم مختلف
 1- اوتمیل رژیمی ‌با موز، بادام و تخم کتان
 طعم موز و بادام در کنار هم واقعاً دلنشینه. از خواص تخم کتان هم که لازم نیست برایتان بگویم. خودتان می‌دانید فوق‌العاده است. اگر طعم آن را دوست ندارید هم اصلاً نگران نباشید. طعم موز ‌این قدر غالب هست که اصلاً مزه تخم کتان را د‌ر این اوتمیل یخچالی حس نخواهید کرد.
 مواد لازم:
موز رسیده کوچک له شده: 1 عدد
بادام آسیاب شده: 1 قاشق غذاخوری
تخم کتان: 1 قاشق غذاخوری
اسانس بادام یا وانیل: 3 قطره

 2- اوتمیل یخچالی کدو حلوایی
 اگر از دوستداران کدو حلوایی باشید هر از گاهی در یخچال خانه‌تان یک تکه کدوی اضافه هست. مثلاً وقتی خورش کدو تنبل یا مربای کدو حلوایی درست کرده باشید. می‌خواهم به شما مژده بدهم که همین کدو برای تهیه اوتمیل یخچالی با یک طعم منحصر به فرد عالی هست. البته اول باید پوره کدو حلوایی را آماده کنید.‌ این طعم به نظرم حداقل یک قاشق کامل عسل یا شیره احتیاج دارد. البته باز هم به سلیقه خودتان بستگی دارد.
 مواد لازم:
پوره کدو حلوایی: یک سوم پیمانه
دارچین: یک چهارم قاشق چای‌خوری
جوز هندی و میخک: 1 پنس
وانیل: یک هشتم قاشق چای‌خوری
کرنبری خشک و تخم کدو برای تزیین: به دلخواه

 3- اوتمیل رژیمی ‌با دانه چیا و توت
 یکی دیگر از طعم‌های اوتمیل یخچالی چیا و توت هست.‌ این مدل بیشتر برای فصل تابستان که توت‌های مختلف و خوش آب و رنگ در بازار هست عالی می‌باشد. خواص دانه چیا را قبلاً برایتان گفتیم. ‌این دانه‌ها از شب تا صبح به خوبی مایع را به خودشان جذب می‌کنند. ‌این طوری تا صبح نرم و آماده خوردن می‌شوند.
 مواد لازم:
توت یا توت فرنگی خرد شده: نصف پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
دانه چیا: یک‌ونیم قاشق چای‌خوری

 4- اوتمیل یخچالی کره بادام زمینی و شکلات
 چه چیز بهتر از شکلات برای شروع یه روز پر انرژی؟؟؟ اگر دنبال اوتمیل رژیمی ‌نیستید و فقط می‌خواهید یک صبحانه خوشمزه و پر انرژی را تجربه کنید اوتمیل شکلاتی برای شما عالی هست. یک جورایی انگار دارید دسر می‌خورید. من ‌این نوع را با یک مقدار کره بادام زمینی بیشتر دوست دارم،  ولی شما اگر دوست ندارید یا به بادام زمینی حساسیت دارید می‌توانید آن را حذف کنید.
 مواد لازم:
کاکائو: 2-3 قاشق غذاخوری
کره بادام زمینی:1 قاشق غذاخوری
نصف یک موز رسیده له شده
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
شکلات چیپسی و پودر نارگیل برای تزیین به دلخواه
(به جای کاکائو و کره بادام زمینی می‌توانید از یکی دو قاشق شکلات نوتلا خانگی استفاده کنید)
 
 5- اوتمیل رژیمی ‌سیب و دارچین
 اوتمیل سیب و دارچین یک صبحانه پاییزی فوق‌العاده است. اصلاً صبحی که با سیب خوردن شروع شود بی‌نظیر هست. مطمئن باشید از امتحان کردن ‌این اوتمیل یخچالی خوشمزه پشیمان نمی‌شوید.
 مواد لازم:
سیب ترد خرد شده: یک‌دوم پیمانه
دارچین: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
گردوی خرد شده:1 قاشق غذاخوری
جوزهندی یک پنس (دلخواه)

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی