[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

زیرساخت‌های دوچرخه سواری در شیراز ضعیف است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
در اوایل بهمن‌ماه سال جاری بود که دوره مسئولیت محمدجواد کشاورز در هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس به پایان رسید. حالا حدود یک و نیم ماه است که این هیئت به صورت سرپرستی و توسط یک جوان اداره می‌شود.
میثم قائدی می‌گوید: در این مدتی که آمده‌ایم، کارهای اولیه انتخابات را انجام داده‌ایم و اداره کل در تلاش است تا مجمع انتخاباتی را تا قبل از پایان سال انجام دهد و تکلیف دوچرخه سواری استان مشخص شود.
وی درباره عملکرد دوچرخه سواران فارس گفت: ما در بخش قهرمانی نه تنها در استان فارس بلکه در کل کشور، فقط خانم پرتوآذر را داریم که در مسابقات مختلف برای کشورمان امتیاز جمع آوری می‌کنند. این امتیازات برای سهمیه مسابقات جهانی و المپیک است.
قائدی درباره مسابقات اخیر و پیش رو نیز گفت: شش ماه دوم سال، معمولاً فصل استراحت و تمرین دوچرخه سواران است اما با این وجود ما توانستیم یک مسابقه کوهستان در شهرستان لامرد با همکاری هیئت شهرستان برگزار کنیم و در جهرم هم به تازگی یک مسابقه کورسی برگزار شد. در نظر داریم یک مسابقه هم در شهرستان اوز برگزار کنیم و در نهایت پیش از عید، یک مسابقه هم در شیراز برگزار خواهد شد.
سرپرست هیئت دوچرخه سواری درباره زیرساخت‌ها و امکانات این رشته در فارس گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، گران بودن دوچرخه و تجهیزاتش است. حتی دوچرخه سواران ملی پوش و قهرمان با این مشکل مواجه هستند، مردم عادی که جای خود دارند. مشکل بعدی، اتفاقاتی است که گاهی برای دوچرخه سواران رخ می‌دهد. رعایت نکردن مردم در جاده و متأسفانه فرهنگی که هنوز جانیفتاده، گاهی مشکل ساز می‌شود. یک مشکل دیگر، مشکلات زیرساختی است که در استانمان پیست مخصوص دوچرخه سواری نداریم. تنها پیستی که موجود است، برای دوچرخه سواری کوهستان است که سال‌های قبل ساخته شده ولی پیست استاندارد دوچرخه سواری ما که چندسال قبل استارت آن خورده، هنوز به بهره‌برداری نرسیده. با این شرایط، بعید است که هیچ گاه این پیست افتتاح شود.
قائدی درباره فرهنگ برخورد مردم با دوچرخه سواران این گونه توضیح می‌دهد: سرانه دوچرخه سواری در دنیا خیلی بیشتر از چیزی است که در ایران می‌بینیم. آن‌ها در جاده‌ها مسیرهایی دارند که ماشین هم در آن‌ها تردد می‌کند اما فرهنگ احترام به دوچرخه سواران و حق تقدمی‌که باید برایشان قائل شد، مدت‌هاست جا افتاده و با این مشکلاتی که ما داریم، مواجه نیستند.
متولی موقت دوچرخه سواری استان درباره جایگاه فارس در سطح کشور گفت: ما خوشبختانه در همه رده‌های سنی چه در بخش بانوان و چه آقایان صاحب عنوان هستیم و می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. اخیراً هم خانم پرتوآذر در مسابقات آفریقای جنوبی حضور داشتند. ما هم مربیان خوبی داریم، هم ورزشکاران ملی داریم و هم از داوران خوبی برخوردار هستیم. در تمام رده‌های سنی نفرات خوبی داریم و تنها مشکلمان بحث بودجه و اسپانسر است. اگر بتوانیم این مشکلات را حل کنیم، شاهد مدال‌آوری و درخشش زیادی خواهیم بود.
این مدیر جوان درباره برنامه‌های آتی هیئت گفت: ما منتظر تقویم فدراسیون هستیم و بر آن اساس، مسابقاتمان را برنامه‌ریزی خواهیم کرد. لیگ کوهستان را برای آقایان و بانوان در برنامه داریم و می‌خواهیم این مسابقات را در شهرهای دیگر برگزار کنیم. این مسئله جزو اولویت‌های ماست.
وی در پایان گفت: اگر بتوانیم اسپانسر بگیریم و شرکت‌های تولیدی از ما حمایت کنند، در کشور و آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. با توجه به این که این رشته در المپیک مدال‌های زیادی دارد، این پتانسیل برای کشورمان وجود دارد که با حمایت اسپانسرها و توسعه زیرساخت‌ها، بتوانیم درخشش خوبی در سطح جهان داشته باشیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی