[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

واژگونی تانکر میعانات گازی در جاده شیراز- زرقان، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، سرپرست این سازمان گفت: ۲۴ آتش نشان در عملیات حدود ۵ساعته واژگونی تانکر میعانات سریع‌الاشتعال تلاش کردند و سرانجام این عملیات با ایمن سازی کامل محل حادثه پایان یافت.
هادی عیدی پور در خصوص جزئیات این حادثه افزود: ساعت ۲۱:۴۹ شامگاه پنجشنبه ۱۸ اسفندماه یک مورد حادثه واژگون شدن تانکر میعانات گازی، در جاده شیراز- زرقان قبل از پالایشگاه شیراز، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع 
داده شد.
وی ادامه داد: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر میعانات گازی، سریعاً ۲۴ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵، ۹، ۵ و ۲۱ به همراه ۵ دستگاه خودرو عملیاتی شامل خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف به همراه پشتیبان، جرثقیل، خاک‌پاش و دستگاه امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.
سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در محل مشاهده شد که یک دستگاه تانکر ۳۰هزار لیتری حامل میعانات گازی سریع‌الاشتعال در جاده شیراز- زرقان واژگون شده است. وی اضافه کرد: تیم عملیاتی بعد از مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشداردهنده، راننده را از محل خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند. سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه نیروهای عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با پاشش کف مانع بروز حادثه شدند، عنوان کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت میعانات قابل اشتعال تا میزان قابل توجهی برطرف شد، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر میعانات گازی ادامه داشت. عیدی پور اظهار داشت: نیروهای عملیاتی آتش‌نشان سرانجام توانستند توسط جرثقیل تانکر را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند. در انجام این عملیات آتش نشانی، پالایشگاه، آتش نشانی شهر زرقان، عوامل راهداری و پلیس راه مشارکت داشتند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی