[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اما و اگرهای صعود برای طلایی پوشان، روزنامه شیراز نوین

فجر شهید سپاسی شیراز در ادامه مسابقات فوتبال لیگ دسته یک جام آزادگان با وجود ۹ بازی باقی مانده همچنان شانس صعود به لیگ برتر را دارد و برای تحقق این امر نیاز به حمایت بیشتر مسئولان استان و هواداران دارد تا دوباره جشن صعود گرفته شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فجر شهید سپاسی شیراز درهفته بیست‌و‌چهارم این رقابت‌ها با قرعه استراحت روبه‌رو شده است تا بتواند با توجه به نتایج سایر تیم‌های مدعی برای ادامه مسابقات لیگ دسته یک برنامه ریزی کند.
*یک سهمیه لیگ برتر برای هشت تیم
اگر نگاهی به جدول رده بندی دسته یک تا پایان هفته بیست‌وچهارم داشته باشیم، تیم شمس آذر قزوین با ۵۲ امتیاز فاصله ۱۴ امتیازی با تیم دوم جدول دارد و از این رو، باید صعود این تیم را به لیگ برتر قطعی دانست.
اما استقلال خوزستان، خیبر خرم آباد و سایپا تهران ۳۸ امتیازی هستند، فجرشهید سپاسی ۳۶ امتیازی است، چادر ملو یزد ۳۵ امتیازی، ون پارس ۳۴ امتیاز، پارس جم جنوبی ۳۳ و حتی مس شهر بابک که ۳۱ امتیاز دارد شانس گرفتن سهمیه دوم لیگ برتر دوره بیست‌و‌سوم در سال ۱۴۰۲ دارند و باید منتظر ماند و دید کدام تیم به همراه شمس آذر قزوین لیگ برتری می‌شوند.
شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر از ۹ بازی باقی مانده چهار دیدار میزبان هستند و پنج بازی هم باید به مصاف حریفان در خانه آن‌ها برود.
از این ۹ دیدار، فجری‌ها ۲ بازی با تیم‌های پارس جم جنوبی بوشهر و مس شهر بابک کرمان دارند که آن‌ها نیز شانس صعود دارند اما با گذر از این تیم‌ها شانس فجری‌ها را برای صعود به لیگ برتر افزایش می‌دهد.
زرد پوشان فجرشهید سپاسی در ادامه مسابقات باید به مصاف تیم‌هایی همچون چوکا تالش، خلیج فارس ماهشهر، خوشه طلایی ساوه، دریا بابل، شهرداری همدان، شهرداری آستارا، پارس جنوبی جم بوشهر و مس شهر بابک کرمان بروند.
*فجری‌ها نباید شخصیت دسته یکی پیدا کنند
تیم فجر در دیدار‌های پیش رو با تیم‌هایی همچون چوکا تالش و خلیج فارس ماهشهر بازی دارد که این تیم‌ها در انتهای جدول قرار دارند که این بازی‌ها هم در نوع خود سخت است چرا که آن‌ها برای بقا دست و پا می‌زنند.
فجری‌ها پس از سقوط از لیگ برتر برای حضوری پر قدرت در لیگ دسته یک تاکنون دست به تغییراتی اساسی زده‌اند و این امیدواری وجود دارد که این تیم بدون حاشیه بتواند دوباره به لیگ برتر باز گردد چرا که اگر شخصیت دسته یکی پیدا کرد شاید به مانند گذشته سال‌ها پشت درهای لیگ برتر باقی بماند.
*بازیکنان فجرشهید سپاسی
یوسف بهزادی و فرزاد طیبی پور دروازه‌بان تیم هستند که بارها از سنگر تیم حفاظت کردند، آرام عباسی، محمد آژیر، محمد خدری، محسن سیفی، سید جلال عبدی، احمد زنده روح، حسین خسروی، حسین مهربان، سعید زارع، ابوالفضل بابایی، علی آل کثیر، رضا مستعلی، رضا خانی، مجید تاجیک، حمید ملکی، حامد بحیرایی و سید مهدی سجادی بازیکنان تیم فجر هستند که بیشترین بازی‌ها را برای این تیم انجام داده‌اند.
*آمادگی احمد زنده روح
احمد زنده روح بازیکنی است که فوتبالش با تیم گل گهر سیرجان اوج گرفت، اما این بازیکن برای گذراندن خدمت سربازی سر از تیم فجر شهید سپاسی در آورد و برای این تیم هم در لیگ برتر بازی کرد، هر چند نتوانست کیفیت گذشته‌اش را به نمایش بگذارد.
این بازیکن دومین سال حضور خود را در فجر سپری می‌کند و در چندین بازی به عنوان یک بازیکن کلیدی عصای دست مهدی رجب زاده شده و برای تیمش هم گلزنی می‌کند و هم خوب پاس دهد.
به نظر می‌رسد آمادگی زنده روح در خط میانی فجر می‌تواند به این تیم کمک کند تا نبض بازی تیمش را در میانه میدان که حساس است در دست بگیرد.
*امکان آسیب دیدگی بازیکنان
به هر حال دست کادر فنی تیم فجر برای چیدن بهترین ترکیب باز است تا آن‌ها بتوانند نتیجه مورد دلخواه را کسب کنند، هر چند بازی‌های سختی در پیش دارند که امکان آسیب دیدگی بازیکنان هم وجود که قطعاً سرمربی تیم، فکر این روزها هم کرده است.
تیم فجر در هفته بیست‌وپنجم این مسابقات ۲۵ اسفند به مصاف چوکای تالش انتهای جدولی می‌رود که این تیم هنوز شانس ماندن در لیگ دسته یک را دارد و سپس مسابقات تا نهم فروردین تعطیل و سپس هفته بیست‌وششم از سر گرفته خواهد شد و در این روز فجر میهمان تیم خلیج فارس ماهشهر است که این تیم هم در معرض خطر سقوط است هر چند شانس ماندن هم دارد، برای همین کار فجر در ماهشهر سخت است.
در رقابت‌های فوتبال دسته یک ۱۷ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۲ بازی، ۲ تیم اول و دوم جدول جواز حضور در لیگ برتر دوره بیست‌وسوم را در سال ۱۴۰۲ کسب خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی