[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

نشست «ایران و ژاپن» با حضور پروفسور نوبوماسا آکیاما در دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

نشست «ایران و ژاپن» با حضور پروفسور نوبوماسا آکیاما، مشاور نخست‌وزیر ژاپن و رئیس دانشکده سیاست بین‌الملل و عمومی دانشگاه هیتوتسوباشی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز برگزار شد. 
به‌گزارش روابط عمومی دانشگاه شیراز، در راستای افزایش تعاملات علمی بین‌المللی، نشست تخصصی «ایران و ژاپن» با حضور مشاور ارشد نخست‌وزیر ژاپن، پروفسور نوبوماسا آکیاما در دانشگاه شیراز برگزار گردید.
در این نشست که صبح سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز در مجموعه فرهنگی حکمت دانشگاه شیراز ترتیب یافت، محمدصابر خاقانی‌نژاد مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه شیراز، ضمن خوشامدگویی بیان کرد: دانشگاه شیراز همواره از برگزاری نشست‌ها و رویدادهایی که رنگ‌وبوی تعاملات بین‌المللی دارد، حمایت کرده و می‌کند. 
وی در سخنان کوتاه خود، دانشگاه شیراز را یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در جذب دانشجویان خارجی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری معرفی کرد و آمادگی دانشگاه شیراز را برای انجام تعاملات بین‌المللی اعلام کرد. 
جایگاه غیرواقعی دانشگاه‌های ایران در جهان
روح‌الله جهانگیری مقدم، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش بین‌الملل نیز، خوشامدگوییِ دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و دکتر حدادی‌اصل قائم‌مقام وزیر عتف در امور بین‌الملل را به پروفسور نوبوماسا آکیاما 
ابراز کرد. 
وی در ادامه به رتبه‌بندی و جایگاه غیرواقعی دانشگاه‌های ایران در جهان اشاره کرد و آن را یک رتبه‌بندی سیاسی دانست. جهانگیری دانشگاه‌های ایرانی را جزء دانشگاه‌های برتر جهان معرفی کرد و برای اثبات این موضوع به حضور دانشمندان بین‌المللی ایران در شمار دانشمندان یک ‌درصد و دو درصد پراستناد جهان اشاره کرد. وی به موضوع دانشجویان خارجی مشغول‌به‌تحصیل در ایران اشاره کرد و گفت: از جمله این دانشجویان، دانشجویان افغان هستند که به ‌دلیل وضعیت سیاسی کنونی افغانستان به ایران آمده‌اند و در سال گذشته قریب به هفتاد ‌و نه میلیون دلار هزینه دانشجویان افغان بوده است. 
ایران و ژاپن باید ظرفیت بالای علمی خود را به نمایش بگذارند
در ادامه پروفسور نوبوماسا آکیاما به‌عنوان اولین سخنران نشست تخصصی ایران و ژاپن، در ابتدای سخنان خود به معرفی دانشگاه هیتوتسوباشی ژاپن پرداخت و سپس ضمن تأیید سخنان جهانگیری، تأکید کرد که همان‌طور که به دانشمندان ایران به آن میزان که باید اهمیت داده نمی‌شود، در ژاپن نیز همین مشکل در خصوص دانشمندان ژاپنی وجود دارد. همچنین بسیاری از دانشجویان دانشگاه هیتوتسوباشی هر‌ساله در دانشگاه‌های مطرحی مثل هاروارد حضور پیدا می‌کنند و با نمرات عالی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این مسئله نشان‌دهنده‌ کیفیت بالای این‌چنین دانشجویان است. دانشگاه هیتوتسوباشی ژاپن هر‌ساله نشست‌هایی با دانشگاه کمبریج دارد که باعث افزایش سطح تبادل 
اطلاعات می‌شود. 
سپس پروفسور آکیاما تأکید کرد که ایران و ژاپن باید ظرفیت بالای علمی خود را به نمایش بگذارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی