[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۲۸
  • دوره جدید

توصیه متخصصان؛ مصرف مواد خوراکی همراه ورزش به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اکسپرس، به گفته محققان، پس از اتمام تمرین‌های ورزشی، باید ظرف یک ساعت غذا خورد زیرا بدن آماده سوخت‌رسانی و بازسازی بافت عضلانی است. بهترین مواد خوراکی مصرفی بعد از ورزش عبارتند از:
موز: موز یک میان وعده عالی برای خوردن قبل از تمرین ورزشی است، به‌خصوص اگر فقط ۱۰ دقیقه قبل خورده شود. هضم آن آسان است؛ به علاوه کربوهیدرات سالمی است که بدون ایجاد احساس سیری ایجاد نیرو می‌کند. همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم است که به کاهش اسپاسم عضلات کمک می‌کند. موز به آزاد شدن انرژی بدن به آهستگی کمک می‌کند و یک میان وعده عالی برای کسانی است که برای مدت زمان طولانی ورزش می‌کنند.
اسموتی‌ها: اسموتی‌های میوه‌ای خانگی یک نوشیدنی عالی برای مصرف قبل از تمرین هستند. هضم آن‌ها آسان بوده و باعث نمی‌شود قبل از تمرین بیش از حد سیر شوید. اسموتی‌های خانگی بسیار بهتر از گزینه‌های خریداری شده از فروشگاه هستند زیرا می‌دانید که در آن‌ها چه چیزی وجود دارد. افزودن ماست و میوه‌های غنی از پروتئین مانند شاه توت، کیوی، تمشک، موز و هلو باعث تقویت انرژی می‌شود و ترکیب آن‌ها با مایعی مانند آب یا شیر نارگیل به حفظ آب بدن در طول تمرین کمک می‌کند.افزودن سبزیجات به یک اسموتی نیز راهی عالی برای جذب بیشتر سبزیجات در رژیم غذایی است.
جو دوسر: مصرف یک کاسه جو دوسر در زمان صبح بسیار مفید است زیرا سرشار از فیبر است. افزودن میوه به یک کاسه فرنی یا جو دوسر کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. بدن ضمن حفظ سطح قند خون، به تدریج کربوهیدرات‌ها را جذب می‌کند. همچنین در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. با این حال، باید حداقل ۱ ساعت قبل از تمرین این ماده غذایی خورده شود.
بلوبری: بلوبری که به عنوان یک میوه غنی از آنتی‌اکسیدان عالی شناخته می‌شود، می‌تواند برای افراد ورزشکار بسیار مفید باشد.یک میان وعده شیرین قبل از تمرین می‌تواند به شما کمک کند تا در طول تمرین، عالی باشید. این بدان معنی نیست که باید از شیرینی و شکلات برای قبل از ورزش استفاده کرد اما در عوض به‌دنبال قند طبیعی بود. یک مشت بلوبری در تأمین کربوهیدرات‌های پیچیده سودمند است، بدین معنی که در طول تمرین، جریان مداوم انرژی را برای بدن تأمین می‌کنند.
مغزیجات آجیلی: مغزیجات سرشار از ویتامین‌ها بوده که به تقویت عملکرد جسمی کمک می‌کنند. در واقع، آن‌ها عملکرد بدنی را تقویت کرده و سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشند. به طور کلی، آجیل‌ها منابع خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم مانند امگا ۳ هستند که آن‌ها را به یک افزودنی عالی قبل از تمرین تبدیل می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی