[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۸
  • دوره جدید

راه‌سازی وارد رکود نشد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی پروژه آزادراه شیراز- اصفهان خبر داد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی گفت: پروژه آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که بزرگ‌ترین پروژه آزادراه در دست ساخت کشور است، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر بیشتر نقاط ۶ قطعه اول، عملیات آسفالت به پایان رسیده و فقط در قطعه هفتم که بعداً به طرح افزوده شده، توسط پیمانکار و شریک طرح، یعنی قرارگاه خاتم الانبیاء بیشترین تمرکز خود را بر روی آن گذاشته‌اند تا هرچه سریع تر آن را به اتمام برسانند، تا آماده بهره برداری شود.
به گفته زاهدی با ساخت این آزادراه، با کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز و اصفهان روبه‌رو هستیم که در نتیجه، کاهش دوساعته زمان سفر را همراه دارد و سالانه ۱۳۶میلیون لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود و با کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از استهلاک خودروهای عبوری روبه‌رو خواهیم شد. وی با اشاره به اینکه مهم ترین پروژه راه سازی استان بعد از آزادراه شیراز- اصفهان، اجرای باند دوم تنگ ابوالحیات- دشت ارژن است، اضافه کرد: پروژه تنگ ابوالحیات- دشت ارژن ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است که برای اتمام آن با دو شیفت کاری، تنها ١۰ در صد کار باقی مانده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم. وی ادامه داد: از جمله سختی‌های کار در این پروژه، پیچیدگی کار و ساخت گالری یا راهرو دستیابی و تأمین مصالح با مشخصه‌های کار در این مسیر مانند آسفالت، قیر، میلگرد، تیر آهن، سیمان و... است که اغلب با نوسانات و کمبودهای به وجود آمده، به سرعت کار لطمه زده است؛ با این حال حتی یک ساعت هم کار را معطل نکرده ایم. وی افزود: دو کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در دو شیفت کاری فعال هستند. وی به ارزش افزوده این طرح که بیش از یک کیلومتر تونل و گالری و دارای ۵ دهنه پل بزرگ و خاص و نزدیک به اختلاف١١٠٠ متر ارتفاع از کف تنگ ابوالحیات، به طرف دشت ارژن، که منحصر به فرد است، اشاره کرد و گفت: با این وسعت و ویژگی‌ها ارزش افزوده این پروژه بالای ۳۰۰میلیارد تومان است که در قرارداد تکمیلی مبلغ ١۴١میلیارد تومان عنوان شده است. زاهدی در پایان بیان کرد: پیش بینی می‌شود این پروژه که با ساخت آن تأثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دارد، تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی