[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۹۴
  • دوره جدید

ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی ‌در کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی ، روزنامه شیراز نوین

سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی؛ سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای در ورزش، به صورت آنلاین در شیراز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ‌دانشگاه پیام نور استان فارس، در این رویداد علمی‌که با حضور اساتید دانشگاه و محققان کشور برگزار شد، جدیدترین دستاوردهای علمی ‌در حوزه ارتباطات ورزشی ارائه شد. در ابتدای این همایش، دکتر مهرداد احمدی رئیس دانشگاه پیام نور شیراز و رئیس این کنفرانس، برگزاری این رویداد علمی ‌به میزبانی دانشگاه پیام نور شیراز را کاری ارزشمند عنوان کرد. وی با بیان اینکه اهمیت رسانه و ارتباط تنگاتنگ آن با حوزه ورزش برکسی پوشیده نیست، اظهار داشت: ورزش سهم عمده‌ای در رسانه‌های مجازی اجتماعی و سنتی دارد. رئیس سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به رسانه‌های مجازی افزود: در حال حاضر ۵۲ درصد از جمعیت دنیا از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این آمار در دو سال اخیر با رشد ۱۳ درصدی روبه‌رو بوده است. وی اضافه کرد: در ایران نیز در حال حاضر ۳۶ میلیون نفر کاربر فضای مجازی هستند که طبق آمارهای موجود با رشد ۹درصدی روبه‌رو بوده است. این عضو هیئت علمی ‌رشته مدیریت رسانه، در پایان سخنان خود خواستار توجه بیشتر به نقش رسانه‌های اجتماعی در ورزش و همچنین افزایش سهم پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با ورزش بانوان شد. دکتر حمید قاسمی ‌دبیر علمی ‌این همایش ملی نیز در بخشی از این کنفرانس با اشاره به اهمیت رشته ارتباطات ورزشی به عنوان یکی از رشته‌های بین رشته‌ای، اظهار داشت: رشته مدیریت ورزشی برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور در ۳ مقطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور ایجاد و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری نمود، با توجه به پتانسیل بالای شهر شیراز، رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور شیراز راه‌اندازی و این دانشگاه به قطب رشته‌های ورزشی تبدیل شود. وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به اهمیت سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: پس از تعیین و اعلام  ۱۲ معیار اساسی سواد از سوی یونسکو به عنوان توانایی ایجاد تغییر با کمک آموخته‌ها، سواد ارتباطی و رسانه‌ای نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت. دکتر جلال یاراحمدی دبیر اجرایی کنفرانس نیز به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این همایش ملی پرداخت و اظهار داشت: سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی در مهر ماه ۹۹ در کارگروه پژوهش استان فارس مورد تصویب قرار گرفت و مجوزهای لازم نیز از معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور و همچنین  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)اخذ گردید. وی افزود: پس از اعلام فراخوان در بهمن ماه ۱۳۹۹، تعداد ۱۱۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که ۸۹ مقاله توسط هیئت داوران مورد پذیرش نهایی قرار گرفت. وی اضافه کرد: ۹ مقاله نیز جهت ارائه به صورت شفاهی و ۳ مقاله نیز از سوی هیئت داوران به عنوان مقالات برتر معرفی شد. لازم به ذکر است،  نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش دانشجویی، بازاریابی ارتباطی یکپارچه در مدیریت رفتار مصرف کننده ورزشی، کاربرد اخلاق و ارتباطات، اهرم‌های قدرت در یک قاب (رسانه، ورزش، اقتصاد)، مقایسه نقش انواع رسانه‌های ورزشی بر سبک زندگی، بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه استعدادیابی دانش‌آموزان با رویکرد ورزش‌های پایه، طراحی الگوی استراتژی توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در ورزش دانش‌آموزی، رتبه‌بندی ویژگی‌های تأثیر گذار البسه ورزشی بر شاخصه‌های برند، شناسایی موانع پوشش رسانه‌ای ورزش قهرمانی بانوان در ایران،  توسعه روابط بین‌الملل ورزشی، ضرورت دیپلماسی امروز ایران، کاربرد دیتا ژورنالیسم در بازاریابی ورزشی، مدیریت تشریفات در ورزش، بررسی عوامل مؤثر بر اعتماد شهروندان به رسانه ملی، شناسایی نقش‌های اجتماعی و فرهنگی رسانه در ورزش،  بررسی حمایت از ورزشکاران آسیب دیده از منظر مالی، بیمه و روحی-روانی، نقدی بر فعالیت‌های ورزشی کودکان زیر سن بلوغ، از جمله مقالات ارائه شده به صورت شفاهی در این کنفرانس ملی بود.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی