[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کاهش سرعت در جاده‌های فارس، روزنامه شیراز نوین

رزمایش انتظامی ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ فارس با حضور راهداری، پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات رسان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، علیرضا راستیار در مانور انتظامی ترافیکی طرح نوروز 1402 استان با بیان اینکه فارس دارای بیشترین و طولانی ترین محورهای شریانی و ترانزیتی است، گفت: مجموعه راهداری و پلیس راه‌ها بیشتر از حد توان و امکانات برای کاهش حوادث ترافیکی و ایمنی کاربران جاده‌ای فعالیت دارند؛ لذا امروزه امنیت راه و ترافیک یکی از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه ای بوده که توجه و اهتمام به آن غیرقابل 
انکار است.
راستیار دارا بودن نظام حمل و نقل ایمن و کارآمد به عنوان یک عامل زیربنایی و زیرساختی کشور را دارای جایگاه ویژه ای دانست و اظهار کرد: با توجه به الگوها و راهبردهای تدوین شده در حوزه ایمنی راه‌ها، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی در این بخش هستیم؛ ضمن اینکه نقش کاربران جاده ای و همچنین آموزش در این حوزه را نیز نبایستی نادیده گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای توسعه ایمنی محورهای استان فارس پایه گذاری شده که امیدواریم این اقدامات تداوم داشته باشد، ادامه داد: مقوله ایمنی در صورت بی توجهی به مرور زمان کمرنگ می‌شود؛ بنابراین اقدامات زودبازده و کم‌هزینه مثل آشکارسازی نقاط پرتصادف و... همواره از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس بوده که در کاهش حوادث ترافیکی هم تأثیر بسزایی داشته است. وی عملیات راهداری نوروزی در استان فارس را تشریح کرد و افزود: در این ایام، راهداران در قالب ۱۳۰ تیم گشتی سیار در جاده‌ها مستقر هستند و راهدارخانه‌های استان آمادگی پذیرش استقرار اضطراری مسافران در راه مانده را دارند. راستیار ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها در ایام نوروز سرعت در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و تمام دوربین‌ها طبق همین مصوبه اصلاح شده اند و اعمال جریمه می‌کنند. بنا به گفته این مقام مسئول طرح ترافیکی و انتظامی نوروز ۱۴۰۲ از روز ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.
حمل و نقل مسافر یکی از دیگر بخش‌هایی بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در سخنان خود به آن اشاره کرد و گفت: نظارت‌های مستمر و بازرسی‌های ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر در طرح نوروز 1402 صورت می‌پذیرد؛ لذا در همین راستا پیش از شروع طرح نوروز 1402 کلیه اقدامات و دستورالعمل‌های لازم به این شرکت ابلاغ و نظارت‌های لازم بر اجرای طرح نیز صورت پذیرفته است.
راستیار با بیان اینکه اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام تمهیدات لازم جهت داشتن سفری شاد و ایمن برای هموطنان است، تأکید کرد: 30 دوربین نظارت تصویری، سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، سامانه‌های تردد شمار و سامانه‌های توزین حین حرکت به عنوان اجزای سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده ای استان در حال بهره برداری و تحلیل لحظه ای شرایط حمل و نقل استان است.
وی در پایان سخنان خود ضمن یادآوری نکات ایمنی تأکید کرد که مسافران ضمن زمان بندی مناسب سفر خود در بازه‌های نوروزی به رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند و رانندگان در طول مسیر هر دو ساعت یک بار در مجتمع خدمات ایستگاهی بین راهی استراحت کوتاه کنند. ضمناً در کمیسیون ایمنی راه‌ها در طرح نوروزی کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مصوب شده است که از همه کاربران جاده ای می‌خواهیم با رعایت قوانین و مقررات رانندگی حافظ سلامت خود و خانواده‌هایشان باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی