[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۴۶ کرونایی در اغما، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط‌عمومی 
دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز خبر داد: 
46 کرونایی در اغما

پاریزی: وضعیت وخیم ۴۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های ICU بیمارستان‌های فارس
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱، اعلام کرد.
 به گزارش شیرازنوین، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دومیلیون و ۲۶۹هزار و ۷۸۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳هزار و ۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی افزود: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۳۸هزار و ۸۶۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴هزار و ۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۳۰هزار و ۹۲۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹هزار و ۶۹ بیمار مثبت شناسایی شده است. او گفت: با بستری ۳۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۵۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۱۷۲ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۴هزار و ۶۵۷ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۸۹هزار و ۷۱۹ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۵هزار و ۲۸۵ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۳۱۰ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۱۱۱ دوز نوبت سوم و ۱۳۶هزار و ۱۳ دوز یادآور واکسن بوده است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی