[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۴
  • دوره جدید

با مصرف این ویتامین از شر میگرن خلاص شوید، روزنامه شیراز نوین

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ باعث کاهش دفعات و شدت حملات میگرنی ماهانه می‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ باعث کاهش دفعات و شدت حملات میگرنی ماهانه می‌شود. در این مطالعه مداخله‌ای، یک رژیم غذایی حاوی امگا ۳ با دو روز سردرد کمتر در هر ماه و یک رژیم غذایی حاوی امگا ۳ و امگا ۶، بروز میگرن در هر  ماه را چهار برابر کاهش داد.
دکتر  کریستوفر رامسدن، همکار  انستیتوی ملی پیری و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل ، به 
Medscape Medical News گفت: «این اولین آزمایش کنترل شده با اندازه متوسط ​​است که نشان می‌دهد تغییرات هدفمند در رژیم غذایی می‌تواند درد جسمی ‌را کاهش دهد.»
رامسدن ادامه داد: «با مطالعه بیشتر، در نهایت می‌توان رژیم‌های غذایی بهتری را طراحی کرد و تغییرات غذایی هدفمند را در کنار داروها برای بهبود زندگی بیماران مبتلا به درد مزمن ادغام کرد.» این مطالعه به‌صورت آنلاین در تاریخ 30 ژوئن در BMJ منتشر شد.
از نظر زیست شناسی، این فرضیه قابل قبول است، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 پیش ماده اکسیلیپین‌ها هستند که در تنظیم درد و التهاب نقش دارند. اکسیلیپین‌های حاصل از اسیدهای چرب امگا 3 با اثرات کاهش دهنده درد و ضد التهاب همراه هستند ، در حالی که اکسیلیپین‌های حاصل از اسیدهای چرب امگا 6 باعث بدتر شدن درد و تحریک میگرن در مدل‌های آزمایشی می‌شوند. با این حال، مطالعات قبلی در مورد مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا 3 برای میگرن بی‌نتیجه بوده است.
برای این مطالعه، محققان تأثیر تغییر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در میگرن را در 182 بزرگ‌سال (میانگین سنی ، 38 سال ؛ 88درصد زنان) مبتلا به میگرن مزمن (5 تا 20 روز میگرن در ماه) ارزیابی کردند. 
همه شرکت کنندگان بسته‌های غذایی شامل ماهی، سبزیجات، هوموس، سالاد و اقلام صبحانه را دریافت کردند. آن‌ها به طور تصادفی به مدت 16 هفته در یکی از سه رژیم غذایی (دو مداخله ، یک کنترل) قرار گرفتند.یک رژیم غذایی میزان مصرف امگا 3 (اسید ایکوزاپنتانوئیک [EPA] و اسید دوکوزاهگزانوئیک [DHA]) را به 1.5 گرم در روز افزایش داد و اسید لینولئیک (امگا -6) را در حدود 7درصد انرژی دریافتی حفظ کرد.
رژیم غذایی دوم باعث افزایش EPA و DHA به 1.5 گرم در روز و کاهش اسید لینولئیک به <1.8درصد انرژی دریافتی شد. رژیم کنترل EPA و DHA را در <150 میلی گرم در روز و اسید لینولئیک را در حدود 7درصد انرژی حفظ کرد.
رژیم غذایی  بالای امگا 3 با 1.3 ساعت سردرد کمتر در روز و دو روز سردرد کمتر در ماه همراه بود. رژیم غذایی حاوی امگا 3 به علاوه امگا 6 کم با 1.7 ساعت سردرد در روز و چهار روز سردرد کمتر در هر ماه همراه است  که نشان دهنده سود بیشتر از کاهش امگا 6 در رژیم غذایی است.
گروه‌های بالای امگا 3 نیز در مقایسه با گروه کنترل سردردهای کوتاه‌تر و با شدت کمتر را گزارش کردند. رامسدن گفت: «بر اساس نتایج» منطقی است که بیماران تغییرات غذایی را به عنوان یک رویکرد کمکی و تحت نظارت ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی خود انجام دهند.
دکتر ربکا بورچ، مدیر مرکز سردرد گراهام در بیمارستان بریگام و زنان بوستون می‌گوید: «این نتایج از توصیه رژیم غذایی با امگا 3 بالا به بیماران در سطح بالینی پشتیبانی می‌کند. بسیاری از مبتلایان به میگرن انگیزه بالایی دارند و به تغییرات رژیم غذایی علاقه‌مند هستند و پزشکان ممکن است بخواهند اطلاعاتی درباره رژیم‌های غذایی توصیف شده در مطالعه به بیماران ارائه دهند.»
 بورچ خاطرنشان کرد که میزان پاسخ به رژیم‌های مداخله‌ای «قابل توجه است»، با توجه به اینکه داروهای اخیر برای پیشگیری از میگرن روزانه سردرد را در هر ماه 2 تا 2.5 در مقایسه با دارونما کاهش می‌دهد، بنابراین، یک مداخله در رژیم غذایی می‌تواند بهتر باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی