[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۴
  • دوره جدید

چیزهای قابل تغییر و غیرقابل تغییر در شخصیت خودمان، روزنامه شیراز نوین

وضعیت سلامت ذهن
شما نمی‌توانید مشکلات فیزیولوژی موجود را به راحتی تغییر دهید. اگر مشکل سلامت ذهنی زمینه‌ای دارید، باید به دنبال درمان یا مکانیزم‌های متفاوتی برای مقابله با آن‌ها باشید. مشکلات سلامت ذهن شامل موارد زیر است:
*اضطراب
*افسردگی
*اختلال شخصیتی
*اختلال استرس پس از حادثه
*تغییر چگونه اتفاق می‌افتد؟
تغییر فرایندی است که نیاز به زمان دارد و همیشه به راحتی پیشرفت نمی‌کند. جدا از این که باید این موضوع را بفهمید، باید دانست که در این مسیر با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستید.
مراحل تغییر در شخصیت ما
پس همان طور که گفتیم تغییر کردن ممکن است اما چگونه تغییر باید درونی باشد. یعنی شما نمی‌توانید تغییر کنید؛ مگر اینکه خودتان بخواهید یا بدانید که چرا نیاز به تغییر هست. اول از همه باید علت و نیاز به تغییر را بشناسید، به عنوان مثال بدانید که برای سلامتی نیاز به ترک عادت سیگار کشیدن دارید.
تفکر پیشین
اولین مرحله تغییر این است که شما بدانید عادت و رفتار بدی دارید، سپس از قبل برای آن تفکر کنید و در مورد نتایجش فکر کنید و در نهایت به مزایا و معایب کار و همچنین سعادت خود فکر کنید.
تفکر
در این مرحله نیز باید تفکر قطعی را داشته باشید. اگر باز هم نیاز به تغییر را در خودتان احساس کردید، باید دست به کار شوید.
آمادگی
در این مرحله باید سعی کنید درونیات خود را به اعمال و فعالیت‌ها تبدیل کنید. باید شروع به ایجاد تغییرات کوچکی کنید تا آماده باشید کارهای بزرگ‌تری را به انجام برسانید. در این مرحله باید وارد گروهی از افراد شوید که در کنار آن‌ها بتوانید برای تغییر کردن بیشتر به خودتان کمک کنید.
فعالیت
در این مرحله باید یک فعالیت مستقل در رابطه با تغییر رفتاری و فکری به انجام برسانید. باید در جهت رسیدن به هدفی که تنظیم کرده‌اید تلاش کنید. رفتار گذشته خود را با ساختار تجدید تغییر دهید. یک چارچوب زمانی داشته باشید. این تغییر شش ماه به طول می‌انجامد. همیشه بر این زمان متعهد و با انگیزه باقی بمانید و برای خود پاداشی در کوتاه مدت تعیین کنید.
ثابت قدم بودن
در این مرحله توانسته‌اید عادت جدید را در خودتان نهادینه کنید و به وسوسه‌ها غلبه کنید. باید به دنبال پیشرفت حداکثری باشید. ثابت قدم بودن را در خودتان به وجود بیاورید تا دوباره به سمت عادت بد قبلی نروید.
پایان کار
در مرحله نهایی باید رفتار، عادت و طرز فکر ناسالم را تغییر دهید. احتمالاً هیچ تمایلی به برگشت به عقب ندارید. در این مرحله به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید، البته افراد کمی ‌به این مرحله می‌رسند.
چه چیزی به شما در تغییر موفقیت‌آمیز کمک می‌کند؟
عوامل زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند تا تغییر موفقیت‌آمیزی داشته باشید که شامل موارد زیر است:
انگیزه
لیستی از چیزهایی تهیه کنید که شما را به سمت تغییر کردن هُل می‌دهد. انجام این کار باعث می‌شود که انگیزه داشته باشید.
تصویرسازی
هنگامی‌که اهداف خود را تعریف کنید، می‌توانید آن‌ها را تصویرسازی کنید. زمانی که خودتان را در حال رسیدن به هدف و موفقیت ببینید، قطعاً انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد.
سخت‌کوشی
روی ناتوانی و سختی کار تمرکز نکنید زیرا ممکن است باعث شود که شروع به تغییر نکنید و به جای آن به تمرین پذیرش عادات جدید بپردازید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی