[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لیلی عاج «همسایه حسین» را می‌سازد، روزنامه شیراز نوین

لیلی عاج کارگردان «سرهنگ ثریا» نامزد چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برنده جایزه ویژه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، «همسایه حسین» را برای دومین کار سینمایی خود انتخاب کرده است.
لیلی عاج در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: پژوهش بخشی از کار را انجام داده‌ام که امیدوارم کار پژوهش و نگارش نهایی آن آخر تابستان ۱۴۰۲ تمام شود.
وی افزود: عجله‌ای برای ساخت آن ندارم، چون فکر می‌کنم فیلم دوم خیلی فیلم سخت‌تری است.
عاج می‌‎گوید: این فیلم در ژانر جنگی ساخته می‌شود و فیلم خیلی سختی است، چون اثر خیلی خاصی است، امیدوارم خداوند در ساخت آن کمکم کند.
وی با بیان این که کار پژوهشی «همسایه حسین» همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فیلم دوم به عنوان تثبیت برای کارگردان سینمایی سخت‌تر است. فیلم اول اگر نقصانی داشته باشد همه می‌پذیرند که طبیعی است کاستی‌هایی داشته باشد اما می‌خواهم فیلم دوم گام رو به جلو باشد.
سرهنگ ثریا محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اولین فیلم بلند سینمایی لیلی عاج است که سال‌ها به عنوان نویسنده و کارگردان تئاتر فعالیت داشته است. او در این فیلم سینمایی بر اساس یک ماجرای واقعی داستان چند خانواده را روایت کرده است که در جوار اردوگاه اشرف، کمپی به نام آزادی را تشکیل دادند. هدف آن‌ها از تأسیس کمپ، ملاقات با اعضای خانواده خود و نجات آن‌ها بود که در بند گروهک منافقین گرفتار شده‌اند.
در این فیلم ژاله صامتی، حمیدرضا محمدی، وحید آقاپور، دیبا زاهدی، سلیمه رنگزن، شهروز آقایی‌پور، مجید نظیمی‌آرانی، منیره حسین‌زاده و مجید پتکی ایفای نقش می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی