[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آخرین دیدار سال، امروز در حافظیه در انتظار تکرار خاطرات خوش، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
دیدار با چوکا برای طرفداران فجر یادآور خاطرات خوبی  است. خاطره شکستن طلسم شکست ناپذیری سبزپوشان تالشی در قلعه عقاب‌ها توسط سربازان نسل اول فجرشهیدسپاسی، هرگز از ذهن هواداران قدیمی ‌فوتبال شیراز پاک نمی‌شود. 
در خرداد 1400 هم نبرد با چوکا به خاطره‌ای شیرین برای هواداران فجر تبدیل شد. زردپوشان در راه صعود به لیگ برتر، در ورزشگاه پارس شیراز دو بر صفر ‌این تیم را شکست داده و چند هفته بعد راهی لیگ برتر شدند.
امسال هم فجر در تالش توانست بازی رفت را با پیروزی دو بر یک پشت سر بگذارد. بازی تا دقیقه آخر نیمه نخست با تک گل محمد آژیر به سود فجر در جریان بود تا ‌این که در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده، سامان نورمحمدی از روی نقطه پنالتی دروازه میهمان را باز کرد. اما قبل از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه نخست، داور یک پنالتی هم به سود فجر اعلام کرد و ‌این بار محمدعرفان معصومی ‌موفق به گلزنی شد. در نهایت فجر آن بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.
حالا در آستانه سال جدید، فجر آخرین دیدار سال پر فراز و نشیب را برگزار خواهد کرد، سالی که با روزهای تلخ و سقوط همراه شد اما سقوطی که با پوست اندازی و تحولی اساسی در عرصه مدیریتی و فنی همراه بود و هواداران سرخورده‌ این تیم را به آینده امیدوار کرد.
فجر پس از پشت سر گذاشتن 10 هفته خوب، به روزهای سخت رسید و اقتدار ابتدایی را از دست داد. در 5 هفته گذشته هم دو شکست، یک تساوی و دو پیروزی در کارنامه شاگردان رجب زاده ثبت شده.‌ این تیم هفته گذشته استراحت داشت اما در دیدارهای سایر مدعیان نتایج خوبی برای فجری‌ها رقم خورد، به طوری که ‌این تیم می‌تواند همین امروز با رقم خوردن چند نتیجه، به رتبه دوم و منطقه صعود بازگردد.
جالب ‌اینجاست که چوکا هم در 5 بازی اخیر درست مثل فجر نتیجه گرفته و برای رهایی از منطقه سقوط، گرفتن هفت امتیاز از‌ این تعداد بازی، عملکرد بسیار خوبی به شمار می‌رود. هرچند با وجود همین نتایج، باز هم چوکا در رتبه آخر جدول قرار دارد و کارش برای بقا خیلی سخت است.
حتی خبرهایی به گوش می‌رسد که اختلافات و تنش‌هایی در‌ این تیم وجود دارد که می‌تواند روند سقوط ‌این تیم را سرعت ببخشد. 
سبزپوشان تالشی سال پر استرسی را پشت سر می‌گذارند. مشکلات مالی و مدیریتی پیش از شروع فصل گریبان ‌این تیم را گرفت و با جدایی زودهنگام محمد نصرتی مشخص شد آن‌ها کار سختی برای بقا در لیگ یک دارند. ادامه چندین و‌ چند تغییر و تحول بزرگ دیگر نظیر آمدن و رفتن اشجاری و گرفته شدن مالکیت باشگاه از علی نامداری رخ داد تا سرهنگیان مالک‌ مشروط شود و جهانبخش جعفری هم سرمربی جدید تیم. حالا چند روزی می‌شود که مالکیت مشروط سرهنگیان از او گرفته شده و از سوی هیئت فوتبال و تصمیم‌سازان سیاسی شهر تالش به امید قهوه سپرده شده که ادعا می‌کرد تمامی ‌مخارج‌ باشگاه روی دوش او قرار دارد. 
اما بحران جدید خیلی زود از راه رسید و مصاحبه جهانبخش جعفری پس از تساوی برابر شهرداری همدان درباره وضعیت مالی تیم‌ و مشکلات زیرساختی نظیر نداشتن زمین تمرین، واکنش مالک‌ باشگاه را به همراه داشته است تا بار دیگر مانند چند ماه پیش رابطه مالک و سرمربی شکرآب شود. 
یکی از ‌این مشکلات تهیه بلیت برای اعضای تیم جهت پرواز به شیراز برای مصاف با فجرشهیدسپاسی بود که مالک‌ باشگاه ادعا می‌کند ضمن حل‌ شدن ‌این مسئله، به طور کامل از تیم‌ حمایت خواهد کرد. چوکا وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی ندارد و با ۱۷ امتیاز از ۲۳ مسابقه قعرنشین است. آن‌ها باید امروز پنجشنبه در شیراز با شاگردان رجب زاده بازی کنند و با ادامه وضعیت فعلی و با وجود تغییراتی که با آمدن جعفری ‌ایجاد شده، ماندنشان در لیگ به مانند مأموریتی بسیار دشوار شده است.
فرشید طالبی مربی جوان فجرشهیدسپاسی درباره وضعیت ‌این تیم می‌گوید: ما جوان‌ترین تیم لیگ را درست کردیم، با توجه به‌ این که نزدیک به 18 تغییر هم داشتیم. واقعاً مدیران باشگاه دارند تمام تلاش خود را می‌کنند که حمایت کامل را از ما داشته باشند و بچه‌ها تمام غیرت خود را می‌گذارند ولی وقتی شما نام یک جوان را در مسیر حرفه‌ای می‌گذاری، باید پای یک سری از عواقبش هم باشی که می‌تواند آن بی‌تجربگی‌ها باشد. من امیدوارم و به این بچه‌ها خیلی اعتقاد دارم، اشکال ندارد ‌این چیزها در زندگی هم اتفاق می‌افتد، منتها باید زود جمع شود. مطمئنم ما می‌توانیم  به شرایط ‌ایدئال لیگ برگردیم.
امروز به جز دیدار فجرشهیدسپاسی و چوکا، پنج دیدار دیگر هم برگزار می‌شود. دریا در بابل میزبان استقلال ملاثانی است، ون پارس در اصفهان از چادرملو اردکان یزد پذیرایی می‌کند، شهرداری همدان در شهر خود پذیرای خوشه طلایی ساوه است و خیبر در خرم آباد به مصاف خلیج فارس بندرماهشهر می‌رود. یک دیدار بسیار حساس هم بین دو تیم مدعی سایپا و شمس آذر در تهران برگزار می‌شود. البته که نماینده قزوین را دیگر فراتر از یک مدعی، باید یک تیم صعود کرده دانست.
شاگردان سعید دقیقی و مهرداد کریمیان، حاشیه امنیتی 14 امتیازی را‌ ایجاد کرده‌اند. ‌این یعنی شمس آذر برای قطعی کردن صعود خود به لیگ برتر، فقط کافیست که از 8 دیدار باقی مانده 11 امتیاز کسب کند، کاری که برای تیم آماده قزوینی خیلی راحت به نظر می‌رسد. هر چند با توجه به روند نتیجه گیری پرفراز و نشیب سایر تیم‌ها، شاید شمس آذر با کسب فقط 5 امتیاز دیگر هم بتواند صعودش را قطعی کند.
دو دیدار پایانی ‌این هفته هم فردا برگزار می‌شود که شهرداری آستارا میزبان آرمان گهر سیرجان است و پارس جنوبی در جم به مصاف استقلال خوزستان می‌رود، دیداری که نتیجه‌اش برای هواداران فجر اهمیت دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی