[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

دورخیز طلایی برای صعود ، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
عصر پنجشنبه، فجر توانست روز قشنگی را برای هوادارانش رقم بزند و عیدی خوبی به آن‌ها بدهد.
فجر به عنوان یکی از مدعیان جدی صعود، در آخرین دیدار سال 1401 خود میزبان تیم قعر جدولی چوکای تالش بود. نبرد دو تیمی‌که هدایت‌شان را بازیکنان مؤثر تیم‌های فجرشهیدسپاسی و برق شیراز در اوایل دهه هشتاد شمسی بر عهده داشتند.
چوکا که در هفته‌های اخیر با روی کار آمدن جهانبخش جعفری نتایج بهتری نسبت به قبل کسب کرده و توانسته کمی‌ به بقا امیدوار شود، به شیراز آمده بود تا بلکه با یک بازی تدافعی و تخریبی، یک امتیاز از شاگردان مهدی رجب زاده بگیرد و برود، اما خیلی زود قافیه را واگذار کرد.
در ‌این مسابقه فجری‌ها با ترکیب یوسف بهزادی، سیدجلال عبدی، محمدحسین خسروی، سعید زارع، حسین مهربان، ابوالفضل بابایی، آرام عباسی، محمد آژیر، محمدرضا خدری، محسن سیفی و احمدرضا زنده روح به بازی آمدند. روی نیمکت ‌این تیم هم نفراتی چون سعید ‌ایران‌خواه، فرزاد طیبی‌پور، برهان عابد، علیرضا سعدی‌پور، رسول بهاروندی، رضا خانی، رضا مستعلی، مجید تاجیک و احمدرضا دهداری حضور داشتند.
در سوی مقابل مبین عشایر درون دروازه چوکا حضور داشت و پرهام جوادی، سامان نورمحمدی، محمد جعفری، پیمان امین‌پور، میلاد کرمانی مقدم، میلاد باغبانی، محمدجواد لورایی، محمدجواد به آفرین، محمد بختیاری و مرصاد فلاح نژاد سایر نفرات ‌این تیم را تشکیل می‌دادند. روی نیمکت سبزپوشان نیز رضا منصوری، میثم فردوسی، حسین رسولی خطیر، جمیل نصیری، عرفان شمخانی، محمدرضا زاهدی، داریوش بخت، محمدصادق پاک مقدم و زکریا مرادی حضور داشتند.
یعقوب آشوری داور بوشهری وظیفه قضاوت ‌این بازی را برعهده داشت. رشید پردل از چهارمحال و بختیاری و علیرضا شعرانی از بوشهر، دو کمک داور ‌این مسابقه بودند. محمدجواد عبدالهی از بوشهر داور چهارم بود و جواد شرفی نیز نظارت بر داوری را برعهده داشت.
ده دقیقه اول مسابقه بدون هیچ خطری روی دروازه‌ها سپری شد و در دقیقه 13 محسن سیفی با یک ضربه زمینی از راه دور، نخستین موقعیت نسبی را روی دروازه میهمان ‌ایجاد کرد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.
یک دقیقه بعد، ابوالفضل بابایی می‌توانست با زدن یک ضربه، دروازه چوکا را با خطر جدی مواجه کند اما‌ این کار را نکرد تا در ادامه ضربه سعید زارع را مبین عشایر به کرنر بفرستد.
در دقیقه 18 ضربه ابوالفضل بابایی با دست مدافع چوکا برخورد کرد و یعقوب آشوری به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. اعتراض شمالی‌ها به ‌این تصمیم باعث وقفه‌ای سه دقیقه‌ای در بازی شد و در نهایت ‌این احمدرضا زنده روح بود که با یک ضربه آرام و زمینی، عشایر را فریب داد و توپ را وارد دروازه کرد.
در دقیقه 26 چوکا می‌توانست به گل تساوی دست پیدا کند اما پیمان امین‌پور ضربه بدی به توپ زد و فجر همچنان برتری خود را حفظ کرد.
شش دقیقه بعد، حسین مهربان با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه دروازه چوکا فرستاد تا اندوخته‌های تیم رجب زاده دو برابر شود. ضربه مهربان آن قدر دقیق و ناگهانی بود که اجازه هیچ واکنشی به دروازه‌بان 23 ساله حریف نداد.
در دقیقه 37 باز هم به خاطر اعتراض تیم میهمان، وقفه‌ای یکی دو دقیقه‌ای در بازی ‌ایجاد شد. در دقیقه 41 ضربه سر ابوالفضل بابایی به شکل خطرناکی از بالای دروازه چوکا به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد، بابایی موقعیت بسیار خوبی برای ارسال پاس و فراهم کردن موقعیتی طلایی برای مهاجمان تیمش داشت اما از زاویه بسته ضربه‌ای به توپ زد که عشایر توانست آن را راهی کرنر کند.
در نهایت نیمه نخست با برتری قاطع فجری‌ها به پایان رسید.‌ این در حالی بود که در بازی‌های هم‌زمان، نتایج خوبی برای فجر به دست آمده بود و دو رقیب مستقیم ‌این تیم در مقابل میهمانان خود نتوانسته بودند نتایج مطلوبی کسب کنند. سایپا در خانه با یک گل از شمس آذر عقب بود و خیبر هم در آخرین ثانیه‌ها گل تساوی را وارد دروازه خلیج فارس ماهشهر کرده بود.
در نیمه دوم فجر نتوانست یا نخواست که همان بازی نیمه نخست خود را ادامه دهد.‌ این موضوع سبب شد تا چوکا از فشار خارج شده و به موقعیت‌های خوبی دست پیدا کند. البته در همین نیمه هم نخستین موقعیت را فجری‌ها‌ ایجاد کردند. در دقیقه سوم نیمه دوم، ابوالفضل بابایی باز هم در موقعیتی ‌ایدئال برای ارسال پاس، تصمیم به زدن ضربه گرفت و فرصت را از دست داد.
در دقیقه 51 شلیک بازیکن چوکا از راه دور و زاویه‌ای بسته، با واکنش بهزادی راهی کرنر شد. یک دقیقه بعد، موقعیت گلزنی برای چوکا به دست آمد و روی یک ارسال کرنر، ضربه سر پرهام جوادی را بهزادی مهار کرد. اما بهترین فرصت سبزپوشان را بازیکن تعویضی ‌این تیم به‌دست آورد. پاس میلاد باغبانی در عمق دفاع فجر به عرفان شمخانی رسید و او با یک تکل، مسیر توپ را تغییر داد اما‌ این ضربه با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 63 چوکا توانست به یک گل دست پیدا کند اما کمک داور ‌این گل را آفساید اعلام کرد. ‌این توپ در شرایطی به مهاجم چوکا رسید که در بین راه به سر مدافع فجر برخورد کرده بود و باید دید نظر کارشناسان داوری درباره ‌این تصمیم کمک داور مسابقه چیست.
در دقیقه 76 اعتراض شدید جهانگیر عسگری، مربی تیم چوکا به داور مسابقه باعث شد تا وقفه‌ای دیگر در بازی ‌ایجاد شود. عسگری از بازیکنانش خواست تا زمین بازی را ترک کنند! بازیکنان به کنار زمین آمده و بعد از دقایقی به بازی برگشتند. در نهایت داور مسابقه با کارت قرمز، عسگری را به سکوها فرستاد.
در دقیقه 80 شوت میلاد کرمانی مقدم را یوسف بهزادی به سختی دفع کرد و در ضد حمله، محسن سیفی می‌توانست با حرکتی انفرادی دروازه چوکا را با خطر جدی مواجه کند اما نتوانست آخرین مدافع را از پیش رو بردارد.
بازی به دقیقه 90 رسید و برتری فجری‌ها مسلم بود که در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده، با اشتباه مدافع حریف، موقعیتی عالی نصیب محسن سیفی شد و او با یک ضربه دقیق دروازه هم استانی‌های خود را برای بار سوم گشود.
در نهایت ‌این مسابقه با برتری قاطع سه بر صفر زردپوشان همراه شد. اما در دو دیدار دیگر، نتایج آن طور که آن‌ها می‌خواستند پیش نرفت و هر دو رقیب فجر، دو گل به رقبا زدند. سایپا توانست شمس آذر صدرنشین را مغلوب کند و خیبر هم با دو گل دیرهنگام، موفق به شکست نماینده خوزستان شد.
در نیمه دوم رجب زاده دست به 5 تغییر در ترکیب خود زد. رسول بهاروندی از دقیقه 70 به جای محمدرضا خدری، رضا خانی و مجید تاجیک از دقیقه 83 به جای حسین مهربان و ابوالفضل بابایی و رضا مستعلی و احمدرضا دهداری از دقیقه سوم وقت‌های تلف شده به جای سعید زارع و محسن سیفی به بازی آمدند.
بدین ترتیب فجر با 39 امتیاز و پیش از برگزاری دیدار تیم استقلال خوزستان در جم، به رتبه چهارم جدول صعود کرد. شمس آذر با 52 امتیاز صدرنشین ماند و سایپا و خیبر با 41 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
در کنفرانس خبری پس از مسابقه، جهانبخش جعفری به انتقاد از برخی رفتارها در شهر تالش پرداخت و اعتقاد داشت که در تالش  برخی‌ها موافق حضور و موفقیت وی نیستند. جعفری همچنین از بازگشت به شیراز و یادآوری خاطرات خوش با لباس تیم برق شیراز ابراز خوشنودی کرد و به هواداران فجرشهیدسپاسی بابت ‌این پیروزی تبریک گفت.
مهدی رجب زاده نیز از عملکرد تیمش رضایت داشت و از مسئولان شهرداری شیراز بابت اطلاع رسانی ‌این مسابقه روی بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین از مسئولان اداره ورزش و هیئت فوتبال بابت بهبود وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه، تشکر کرد.
تیم فجرشهیدسپاسی شیراز در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، روز نهم فروردین‌ماه سال آینده در شهر آبادان به مصاف تیم خلیج فارس بندر ماهشهر خواهد رفت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی