[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جهاد خدمت‌رسانی در آستانه نوروز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه 5 شیراز از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برای آماده‌سازی این منطقه برای نوروز و استقبال از بهار زیبای شیراز خبر داد.
مهندس رضا مسعودی با اشاره به این موضوع که روند آماده‌سازی شیراز برای سال نو از مدت‌ها پیش آغاز شده و تا پایان تعطیلات سال نو در آماده‌باش کامل برای خدمت‌رسانی به سر می‌بریم، اظهار داشت: همه تلاش شهرداری منطقه 5 ایجاد فضایی پرنشاط و زیبا برای شهروندان و مسافران نوروزی است و امیدواریم مردم خاطرات دل انگیزی را از بهار پرشکوه شیراز ثبت کنند.
او با تشریح برخی از اقدامات انجام‌شده در این حوزه خاطرنشان کرد: زیرسازی و آسفالت معابر، گسترش و نگهداری از پوشش‌های گیاهی، ترمیم مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی و مرمت تک‌لبه‌ها، گوشه‌ای از اقداماتی است که به همت خدمتگزاران مردم در شهرداری منطقه 5 شیراز طی هفته‌های اخیر صورت پذیرفته است. این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که در حوزه فضای سبز انجام پذیرفته، اظهار داشت: کاشت بیش از 60هزار بوته گل در سطح منطقه 5 گوشه‌ای از اقداماتی است که در حوزه فضای سبز انجام پذیرفته و به‌موازات آن فضای سبز در بوستان‌ها و معابر احیا شده و در روز درخت‌کاری پروژه‌های مختلفی در این حوزه انجام شده است.
مهندس مسعودی در بخش دیگری از سخنانش خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) را سعادتی گران‌مایه برشمرد و اظهار داشت: بهار شیراز آوازه جهانی دارد و با زیباسازی شهر به‌دنبال ارتقای ظرفیت‌های شیراز به جایگاهی که در شأن آن است، می‌باشیم.
شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به این موضوع که اجرای پروژه‌های کالبدی نقش ارزنده‌ای در زیباسازی شهر دارد، اظهار داشت: اجرای پروژه‌هایی نظیر زیرسازی و آسفالت معابر در آستانه نوروز قوت گرفته است. او بیان داشت: ضایعات‌برداری در نقاط مختلف منطقه 5 در راستای بهبود چشم‌انداز شهری در حال اجراست و این عملیات تا قبل از نوروز به پایان می‌رسد. همچنین به‌موازات طرح‌هایی که از آنها یاد شد، پروژه‌های سامان‌دهی مشاغل مزاحم، مشوق‌هایی برای نوسازی بافت فرسوده، جمع‌آوری ضایعات، سامان‌دهی تابلوهای شهری، مدیریت آب‌های سطحی و پروژه‌های زیرساختی به‌صورت متداوم در حال اجراست و در پرتو آن شاهد رخت بربستن محرومیت از منطقه تا حدود زیادی 
خواهیم بود.
او با تقدیر از نگاه ویژه شهردار کلان‌شهر شیراز و حمایت‌های شورای اسلامی شهر از مناطق محروم گفت: ارمغان پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ارزش افزوده و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است و برای نیل بدین هدف فاخر از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه در ایام تعطیلات نوروز شاهد بارندگی باشیم و امکان اسکان مهمانان نوروزی در فضاهای باز میسر نباشد، در سه نقطه از سطح منطقه سالن‌های ورزشی پیش‌بینی و تجهیز شده است و در آنها پذیرای گردشگران خواهیم بود. مهندس مسعودی در همین رابطه افزود: روند تجهیز و تعمیر تأسیسات و زیرساخت‌های این ورزشگاه‌ها به‌صورت کامل انجام پذیرفته و تمهیدات لازم برای رویارویی با شرایط ویژه اندیشیده شده است.
 شهردار منطقه 5 شیراز در ادامه از اجرای طرح‌هایی منسجم و خلاقانه در ایام نوروز خبر داد و بیان داشت: شهرداری شیراز نسبت به راه‌اندازی ستاد اسکان مسافران نوروزی در سنوات پیشین اقدام کرده است. اما برای اولین بار در محور خلیج فارس، ستاد بدرقه نوروزی در دستور کار قرار گرفته و همه تلاش ما بر این موضوع استوار است که زائران سومین حرم اهل بیت(ع) با خاطره خوشی شهر فرهنگ‌مدار شیراز را ترک کرده و شهروندان اوقات خوبی را در نوروز تجربه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی