[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۴
  • دوره جدید

فواید شگفت انگیز دویدن برای سلامتی، روزنامه شیراز نوین

اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایدئال خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:
به گزارش بهداشت نیوز، ۴ تا ۵ بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه‌های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهره‌مند بشوید.
دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد. اگر هنوز در خصوص دویدن به عنوان بهترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایدئال خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:
مراجعه کمتر به پزشک: کسانی که دویدن را وارد برنامه‌های هفتگی یا روزانه خود می‌کنند، کمتر از سایر افراد به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان روده بزرگ و … مبتلا می‌شوند. همچنین شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می‌دهند، ۳۰ درصد کمتر است.
مصرف بیشتر کربوهیدرات‌ها: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن‌تان را با فعالیت‌های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می‌توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.
طول عمر بیشتر: کسی که بیشتر می‌دود، نه تنها شانس بروز بیماری‌ها و معلولیت‌ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر نیز برای او آسان‌تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می‌تواند موهبت‌هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.
کاهش وزن موفق‌تر: دویدن، یکی از مؤثرترین ورزش‌ها برای سوزاندن کالری‌های اضافه است. به عنوان مثال، یک فرد ۷۰ کیلویی می‌تواند ۸۵۰کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.
تقویت حافظه: این ورزش مفید، عامل مؤثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به شمار می‌رود. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می‌کند و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده‌شان وجود داشته، کاهش داده است.
کاهش فشار خون: ورزش‌هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می‌توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی‌اش برسانند.
استحکام استخوان‌ها: دویدن جزو ورزش‌های مقاومتی است و علاوه بر کمک به ساخت ماهیچه‌های قوی‌تر، به سالم ماندن استخوان‌ها حتی در افراد مسن کمک می‌کند.
بهبود کیفیت خواب: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می‌شود.
کاهش استرس: تلاش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مسئله علاوه بر کمک به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود که به کاهش استرس کمک می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی