[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۹۲
  • دوره جدید

تجربه آدرنالین در ژانر تاریک، روزنامه شیراز نوین

به نقل از دِکانورسیشن، به نظر می‌رسد منتقدان در چند سال گذشته، همه از فیلم‌های ترسناک شوکه شده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شوک یکی از ترفند‌های آسانی است که سازندگان فیلم‌های ترسناک همیشه از آن استفاده کرده‌اند. شوک آسان و مؤثر است، اما عوامانه و پست است. فیلم‌های ترسناک به گونه‌ای است که تنش مخاطب را به سمت یک قله افزایش می‌دهد، سپس با یک فریاد، مخاطب را به یک فرورفتگی می‌اندازد. این روش در فیلم‌های ترسناک، روش یکسانی است که ما را به همان نقطه اول برمی‌گرداند و فاقد فکری ارزشمند است. اما فیلم‌هایی مانند فیلم موروثی  به کارگردانی آری اَستر در سال ۲۰۱۸، فیلم برو بیرون  به کارگردانی جردن پیل و فیلم جادوگر به کارگردانی رابرت اگرز، این موضوع را تغییر داده‌اند. آن‌ها در مطبوعات  به خاطر بلند پروازی‌هایشان، وجدان‌ اجتماعی و شایستگی‌شان مورد ستایش قرار گرفته‌اند. با این حال،آن‌ها نمی‌توانند فیلم‌های ترسناکی باشند، زیرا فیلم‌های ترسناک فقط هیجان‌انگیز هستند.اما داستان‌های ترسناک مدت‌هاست که با مضامین عمیق‌تری از تجربه انسان روبه‌رو شده‌اند. فرانکشتاین  غنی از پرسش در مورد معنای پرورش و همدلی است. فیلم مورد غیرعادی دکتر جکیل و آقای هاید دوگانگی انسان را بررسی می‌کند. گفتنی است که ژانر ترسناک، یکی از پردرآمدترین ژانر فیلم‌ها است.در تصویر طرحی از مقاله 
Penny Illustrated آمده است که صحنه‌هایی از تولید دکتر جکیل و آقای هاید در سال ۱۸۸۸ در West End را نشان می‌دهد. مقالات برجسته در هالیوود ریپورتر و واشنگتن پست سعی در طبقه بندی فیلم‌ها به صورت وحشت زیاد  و وحشت هوشمندانه دارند. در همه این اصطلاحات، منظور ژانر وحشت است. فیلم‌های این ژانر، یک حقیقت تاریک را فاش می‌کنند. ایده فیلم درب شیطان  می‌توانست یک فیلم ترسناک باشد. سازندگان در ابتدا می‌خواستند یک فیلم در ژانر ویدیوی پیدا شده بسازند. در مطالعات ژانر، «ویدیوی پیداشده»، یک ژانر فیلم است که در آن تمام یا بخشی از اتفاقات داستان از طریق ویدیو‌هایی که توسط شخصیت‌های داستان ضبط ‌شده یا در حال ضبط است، روایت می‌شود. در این ژانر، یک یا چندین شخصیت در داستان، اقدام به فیلم‌برداری می‌کنند و فیلم از طریق تصاویر همان دوربین روایت می‌شود. مانند فیلم پروژه جادوگر بلر یا فیلم فعالیت فرا طبیعی فیلم‌هایی که ادعا می‌شود بدون ویرایش توسط شخصیت‌های فیلم نمایش داده شده است.آن‌ها می‌خواستند که فیلم را در خشکشویی متروکه مگدالن، فیلم‌برداری کنند. خشکشویی‌های مگدالن در ایرلند، مؤسساتی برای اسکان زنان افتاده بودند که تقریباً ۳۰۰۰۰ نفر از آن‌ها در این مؤسسات در ایرلند محبوس بودند.«زن‌افتاده» اصطلاحی باستانی برای توصیف زنی است که معصومیت خود را از دست داده است. در انگلیس در قرن نوزدهم، این معنا با بی بند و باری زن ارتباط نزدیک داشت. با این حال، استفاده از تاریخچه آن مکان‌ها به عنوان یک زمینه صرف برای پویایی فیلم، وحشت آن جا را کاملاً از دست می‌داد. مانند اینکه آن مکان به یک پارک تفریحی تبدیل شود؛ بنابراین پیشنهاد شد به جای آن یک فیلم ترسناک ساخته شود.در سال ۱۹۶۰، دو کشیش موظف به ثبت اسناد معجزه مریم که در آنجا اتفاق افتاده است، وارد خشکشویی می‌شوند. همان‌طور که آن‌ها تصاویر را جمع می‌کنند و با راهبه‌ها مصاحبه می‌کنند، مشخص می‌شود که اتفاق دیگری در جریان است. با این حال، این مکاشفات وهم ناک فیلم نیست که آن را به یک فیلم ترسناک تبدیل کرده است، بلکه آن چیزی است که این دو کشیش واقعاً مستند می‌کنند. چیز‌هایی شبح وار وجود دارد، اما وحشت واقعی، آغاز آهسته فهم وضعیت زندگی واقعی برای کشیشان و از طریق آن‌ها، بینندگان است که توسط کلیسای کاتولیک و مکانی که از آن چشم پوشی می‌شود، روایت می‌شود.فیلم ترسناکی که در خشکشویی مگدالن ضبط شده، ممکن است منتقدان را در خانه، فقط به خاطر بدسلیقگی، شوکه کند. همان‌گونه که کمدی Hungry که در زمان قحطی سیب زمینی ایرلند تنظیم شده بود، قبل از پخش به انتقاد فراوان گرفته شد، اما ترس و کمدی به گونه‌ای با هم مرتبط هستند. ما وحشت می‌کنیم یا سرگرم می‌شویم، زیرا چیزی را درست می‌شناسیم بدون اینکه به آن فکر کنیم. جای تعجب نیست که جردن پیله که برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه برای فیلم برو بیرون (Get Out) شد، کار حرفه‌ای خود را با نوشتن کمدی آغاز کرد. مانند کمدی، وحشت نیز باید مشتعل شود. با هیچ چیز نمی‌توان شوخی کرد، مگر آن که با حُسن نیت شوخی شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی